Nordstrand vant Obos Cup

Publisert 16.10.2014 kl.13.24

Nordstrand slo Rilindja i en høydramatisk finale i Vallhall Arena. Først i 2. ekstraomgang ble Markus Woldsund matchvinner da han satte hodet på et innlegg fra Cato Vonheim.

Nordstrand vant Obos Cup
NIF gutta med velfortjente medaljer etter Obos finalen

Obos Cup er det kommersielle navnet på Oslomesterskapet i fotball, Nordstrand kan dermed titulerer seg som Oslomestre etter at laget slo Rilindja 2-1 søndag, et resultat som alt i alt må kunne sies å være rettferdig ut i fra spilletsgang.

Rilndja tok ledelsen på et frispark fra 30 meter, et skudd som kom litt overraskende på NIF keeperen og dermed snek seg inn i borterste stolperot. Etter scoringen hadde Nordstrand banespillet men slet med å skape de største sjansene, men 4 minutter før full tid dukker Nicolai Henriksen Vold opp foran motstandernes mål, og da blir det som regl farlig. Et nydelig innlegg fra Jarle Krämer stter Nicolai pannebrasken på og styrer den perfekt forbi Rilindjakeeperen. Dermed 1-1 etter fulltid.

Drøyt fem minutter ut i 2. ekstraomgang kom den avgjørende scoringen til Nordstrand, Cato Vonheim slår innlegget og Markus Woldsund header den inn i nettet bak keeperen, ikke velig ulikt 1-1 scoringen. Minuttene etter 2-1 scoringen blir høydramatiske, først redder Nicolai Vold på streken så vil Rilindja ha straffe da spissen Alban Shipshani faller i en duell med vår keeper. Dommeren er oppe i situasjonen og gir Rilindjaspissen gult kort, til store protester fra sistnevte. Nøytrale som vi er gir vi dommeren riktig i den situasjonen.

KAMPFAKTA:

Rilindja - Nordstrand 1-2 eeo (1-1(0-0))

52 min 1-0 Alban Shipshani

86 min 1-1 Nicolai Henriksen Vold (Jarle Krämer)

111 min 1-2 Markus Woldsund (Cato Vonheim)

GK: Henrik Wøhni

Følgende spillere spilte kampen:

Gruen Österström, Tveitstøl, Niang, Akselsen, Eikeland, Henriksen Vold, Jatta, Svensen, Wøhni, Fladby, Abbas, Krämer, Vonheim, Woldsund, Rodriguez, Memishi, Madsen Holm & Nyhus