Jenter 97 til kvarten i Granollers cup!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Jenter 97 har hatt en flott Spania-tur både sportslig og sosialt, og nådde en flott kvartfinale i turneringen.

Jenter 97 til kvarten i Granollers cup!
Tilsammen 45 spillere, ledere, og familie var sammen på tur til Spania og Granollers cup 2013.

Reisefølget ankom mandag 24. juni og etter et "par timer" ved bagasjebåndet kunne bussen starte på turen til Santa Susanna og 4-stjerners hotellet, Aqua Hotel Onabrava.

Trening
Turneringer startet ikke før torsdag, så tirsdag etter frokost var det tid for trening i hall et par timer, og deretter avslapping ved bassenget. Onsdag kl 08.00!! var det ekstrem-økt på stranden, og ennå litt mere soling utover dagen.

I gang
Turneringen var i gang torsdag med innledende gruppespill. To kamper torsdag, to fredag, og to lørdag. Jentene gikk på et knepent tap i først kamp, men deretter feide de det som var av banen, lag fra Norge, Sverige, Spania og Uruguai. Tre lag stod med ti poeng etter innlededende spill, og NIF-jentene endte som nummer to, og måtte ute i 1/16 finale søndag.

Søndag og finaledag
1/16 finalen var "skummel"... med hjemmelaget Granollers på motsatt banehalvdel. En fryktelig spennende kamp, som til slutt endte med seier 11-10. Da stod nabo Bækkelaget for tur. En spesiell kamp, og vi var enige om at det var synd vi skulle møtes så tidlig i sluttspillet. Kampen gikk i vår favør med 14-11.

Så var det kvartfinale og jentene skulle få bryne seg på nok et spansk lag, H. Puig D'en Valls. En tøff kamp, men med 15 utvisninger og et rødt kort var det vanskelig å dra i land seieren. Det ble tap 16-20. Laget jentene møtte her ble til slutt nummer to i turneringen.

Se samling av de daglige "reisebrevene" i Granollers-saken på Jenter97 sin egen lagside.

Vi gratulerer med flott innsats!