Nordstrand IF søker Sportslig administrativ leder

Publisert 06.05.2019 kl.13.07

Er du interessert i en spennende stilling med kontorplass i nye flotte Nordstrand Arena, eller kjenner du til noen gode kandidater, vil vi gjerne høre fra deg.

Nordstrand IF søker Sportslig administrativ leder

Nordstrand IF (NIF), en av Oslos beste utviklingsklubber, søker etter ny Sportslig administrativ leder. Hovedmålet for NIF er å tilby et godt og inkluderende idrettsmiljø og et sportslig tilbud til barn, unge og voksne for å nå vår visjon; Flest mulig, lengst mulig, best mulig.

Sportslig administrativ leder (100 %)

Nordstrand IF ble stiftet i 1891 og er et fleridrettslag med to store avdelinger (fotball og håndball) og to mindre avdelinger (allsport og triatlon) samt Niffo (Nordstrand Idrettsforenings fritidsordning). Klubben aktiviserer i hovedsak barn og ungdom, i tillegg til flere seniorlag på dame- og herresiden i både håndball og fotball samt et seniorlag i triatlon.

Klubben holder til på «Niffen», Oberst Rodes vei 79 på Nordstrand i Oslo.

I 2018 åpnet Nordstrand Arena, en fantastisk arena som rommer idrettshall med to håndballbaner, treningsrom, møterom, Storstua Kafe samt et utendørsanlegg med to fotballbaner med undervarme. I tillegg har NIF to fotballbaner og et klubbhus på «Hallager» på Ljan.

Nordstrand IF har i dag ca. 1900 medlemmer i alderen 5-70 år. 80 fotballag, 50 håndballag, en allsport-gruppe som teller ca. 70 aktive og en triatlongruppe som har utøvere som konkurrerer i norgestoppen. Vi har 5 personer ansatt på heltid og 5 deltidsansatte, samt ca 400 frivillige trenere og lagledere.

Nordstrands visjon er; Flest mulig, lengst mulig, best mulig og målet er å være blant de beste utviklingsklubbene i Oslo der alle skal trives og oppleve et godt idrettstilbud tilpasset den enkeltes motivasjon og nivå. Det viktigste for oss er å utvikle våre spillere, trenere og ledere, både som mennesker og som utøvere, eller i rollen som trener eller leder. Sportslig administrativ leder er sentral i dette arbeidet. Vår visjon er underbygget av verdiene våre; Respekt, Samhold og Engasjement.

SPORTSLIG ADMINISTRATIV LEDER er selve limet i klubben, og du vil få oppgaven med å lede medarbeidere og frivillige, støtte og følge opp klubbens lag, videreutvikle klubben og planverk for økt engasjement og mer aktivitet m.m. Du vil jobbe tett med daglig leder og samarbeide med styret. Du vil representere klubben inn mot idrettskretsen.

Personlige egenskaper:

-Du er en strukturert person med evnen til selvstendig arbeid

-Du er god til å samarbeide, er fleksibel og skaper et godt miljø rundt deg

-Du trives med en hektisk arbeidshverdag i et meget ungt miljø

-Du finner løsninger der andre ser probleme

Kvalifikasjoner:

-Erfaring fra og kunnskap om norsk idrettsorganisering

-Utdanning innen idrettsadministrasjon (minst Bachelor) eller annen kompetanse som erstatter dette

-Trenerutdanning innen idrett

-Erfaring med å være leder og evne til å lede, motivere og utvikle hel- og deltidsansatte, samt et stort frivilligkorps

-Erfaring med digitale løsninger og sosiale medier

-Stor idrettsglede og begeistring med å arbeide for barn og ungdom

-Personlig egnethet vektlegges i betydelig grad

-Kvinner oppfordres særlig til å søke

Vilkår:

-Ordnede lønns- og pensjonsvilkår

-Lønn etter kompetanse og erfaring, men i en bransje hvor idrettsgleden må være en betydelig faktor for å søke stillingen.

Søknad:

Skriftlig søknad inkludert CV og referanser sendes daglig leder på epost; [email protected] og merkes «Sportslig administrativ leder Nordstrand IF».

Søknadene vurderes løpende, forventet oppstart sommer/høst 2019.

Søknadsfrist: 19. mai 2019

Se finn-annonse

Vi gleder oss til å høre fra deg!