"Hjemme hos" Jenter99-teamet!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Vi har slått av en prat med Jenter99-teamet og spurt om litt av hvert rundt trening og målsetting.

'Hjemme hos' Jenter99-teamet!
Hvor stort er teamet til Jenter99?
Vi er en spillergruppe på 28 ivrige jenter og 7 mer ivrige trenere.

Hvor mange lag stiller dere denne sesongen?
Vi stiller med to lag i årets sesong, ett i nivå 1 og ett i nivå 2.

Hva er deres mål for sesongen?
Våre mål for sesongen er i grunnen å spille underholdende håndball! Nå er vi godt ut i sesongen og vår opprinnelige sportslige målsetting er revurderte og nye har blitt satt. Vi har vist gjennom flere kamper hva vi kan stå for og hva vi vil stå for! Målet vårt for resten av sesongen er å være stabilt gode over tid og bygge videre på de gode resultatene fra tidligere i år.

Hva er status i skrivende stund?
Nivå1-laget endte rett under A-sluttspill-streken og skal spille B-sluttspill nå etter jul. Her braker det løs på torsdag mot Lervik i Nordstrandhallen kl 18.45. Nivå2-laget er halvspilt i sin serie og ligger midt på tabellen. I IØR-cup ble det en knepent tap 14-13 for Oppegård i 1/8 finalen rett før jul, så der er vi dessverre ute.

Hvordan er treningene lagt opp?
Vi fokuserer mye på allsidighet i treningen og det titter ofte innom gjeste-trenere for å gi jentene, og oss trenerne, påfyll og nye måter å tenke på. Vi jobber også mye med samspill og egen utvikling i laget. Vi er opptatt av samhold og respekt for hverandre og takhøyden på laget vårt er høy, hvor vi trenerne har en god og åpen kommunikasjon med jentene,

Er dere mange i støtteapparatet?
Ja vi er syv trenere. Jeg (les: Vegar Ormaasen, hovedtrener) og Jørgen (les: Fredriksen, ass.trener / keepertrener) er eksterne, de fem andre er foreldre som bistår på trening og i kamper med ulike oppgaver. I tillegg har vi foreldrekontakt, økonomiansvarlig, cupkomité, sponsoransvarlig, webansvarlig og sist, men ikke minst, en fantastisk foreldregruppe som alltid stiller opp.

Har dere noen planer utenom trening og seriespill?
Vi var med i Langhus julecup i romjulen der vi nådde kvartfinale. I år kommer Peter Wessel cup og Slottsfjell cup på løpende bånd og mot slutten av håndballåret skal vi delta i Bonaqua cup. I sommer blir det Partille-cup.

Vi ser også dere har en godt oppdatert lagside
Ja vi bruker denne til det meste av info til jentene og foreldre. Det er praktisk og da vet alle hvor de kan finne informasjon og vi synes det er moro å kunne vise det vi holder på med. Jentene synes også det er gøy når de kan lese om seg selv på Håndballsiden.

Her presenterer vi de flotte bildene av jentene og trenerteamet;

Keepere

Kantspillere

Linjespillere

Bakspillere

Trenerteamet fra venstre; Jørgen, Ole Bjørnar, Vegar, Therese, Gard og Sigve
(Anders var ikke tilstede da bildet ble tatt).

Da takker vi for praten og ønsker Jenter99 en fortsatt flott sesong!