Bra innsats for PW-lagene sist helg!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Jenter 97 og Gutter 98 deltok i PW-cup sist helg og leverte bra. Jentene kom helt til kvartfinalen.

Bra innsats for PW-lagene sist helg!
Jenter 97
Jentene feide Byåsen av banen 13-8 og deretter Halsen 15-9 i de to første kampene. Haslum (tapende cup-finalist) ble derimot for sterke og det ble et 4-måls tap. De gav 1/16 finale kl 08.00 mot Røyken og Hurum; seier 14-5, og 1/8 finale mot Tønsberg Turn; seier 10-7.

I kvarten var det Sarpsborg som skulle beseires, som i seriekampen for 14 dager siden. Men Sarpsborg hadde andre planer og kunne gå av banen med seier 12-8. (Sarpsborg måtte deretter gi tapt for cup-vinner Oppsal i semifinalen).

En solid gjennomført turnering for jentene. Se egen PW-artikkel på J97 sin egen lagside.

Gutter 98
Gutta stilte i 97-års klassen og gjorde en meget god figur. Målsettingen var " å komme hjem mørbanket men som bedre håndballspillere" og å høste erfaringer.

Det ble et solid tap i første kamp mot Halsen /Runar i første innledende kamp, men to ytters knepne tap i de to neste; 15-17 for Haslum2 og 15-16 mot Klæbu i siste sekund etter et frikast.

Det ble stopp i første kamp på søndag mot Fjellhammer (som tapte kvartfinalen med ett mål for cup-vinner BSK).

Vi gratulerer alle sammen med flott innsats!

Vi gratulerer selvsagt også Bækkelaget Gutter 97, med Nordstrand-gutter på laget, som tok hjem gullet for tredje året på rad! En fantastisk prestasjon. Gutta gikk ubeseiret gjennom turneringen og slo Haslum i finalen 19-16.

Foto fra BSK97 sin fb-side