Bowling

Sist oppdatert 20.03.2024 kl.14.37

Bli med på bowling - tilrettelagt for personer med utviklingshemming eller utviklingsforstyrrelser. Vi ønsker nye bowlere velkommen! Se video av aktiviteten og les praktisk informasjon under.

Bowling er en morsom idrett som de aller fleste kan oppleve mestring og glede av å delta på. Ved bruk av ulike hjelpemidler som gjerder på banen, ramper og annet utstyr kan utøvere spille bowling utifra sine egne forutsetninger. I tillegg er det en sosial arena som mange har glede av.

Bowling for utviklinghemmede har egne turneringer som heter "Tigerlekene" som avholdes 2-3 ganger i året. Der spilles det mot andre lokale bowlingklubber der utøverne har utviklingshemming.

For å delta på trening trengs det kun treningstøy. Sko og bowlingkuler kan lånes på trening. Det samme gjelder for ulike hjelpemidler. Ta kontakt med Christopher Knudsen på 93 08 42 08 før første trening. Alle kan prøve bowlingtrening uforpliktende noen ganger før man melder seg inn i Nordstrand IF Parasport.

PS! Onsdagsgruppen består av utøvere som evner å spille på egenhånd og vente på tur. Det er derfor en forutsetning at utøveren enten evner eller kan utvikle dette for å delta i den gruppen.

Vi har i dag to bowlinggrupper som trener på forskjellige dager og tider.

Treningstider: Onsdager kl 18.45-20.30 & Tirsdager kl 11.00-12.30

Sted:
Lucky Bowl Veitvet - Veitvet senter, Veitvetveien 8, 0596 Oslo

Aldersgrupper: Gruppene består i dag av utøvere i alderen 15 - 60 år. Samtidig er alle velkomne, uansett alder.

Målgruppe: Personer med utviklingshemming.

Innmelding
Innmelding i bowlinggruppa gjøres ved å følge denne lenken: https://group.spond.com/AIXAW
For mer detaljert informasjon om innmelding, medlems- og treningsavgift følg denne lenken: https://nordstrand-if.no/parasport/medlemskap

Hovedkontakt:
Idrettskoordinator for Parasport