Akademiet er i full gang!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Nordstrands akademi i Manglerudhallen har blitt en stor suksess, og hver uke er ca. 70 unge gutter og jenter i god fotballaktivitet!

Akademiet er i full gang!

Akademiet har blitt en stor suksess
I år som i fjor har vi lagt akademiet inn i Manglerudhallen (M/S Hallen). Akademiet er nå inne i sin tredje uke, det viser seg allerede at dette har blitt en suksess. Hver uke får spillerne som deltar utfordre seg på noen nye temaer, noen av temaene har de vært gjennom tidligere på sine lagstreninger, mens noen temaer er helt nye. Trenerne på akademiet har lagt lista høyt i forhold til både kvalitet og nivå på øvelsene. Dette er gjort for at spillerne skal føle et stort sportslig utbytte av å være med på Nordstrand Akademiet. Treninger inn i stabile og gode forhold bidrar selvsagt også til at nivået på akademiet blir høyere!

Flere av trenerne som er med på akademiet har både spillerbakgrunn fra høyeste nivå og god trenerutdannelse, så forholdene for læring ligger så absolutt til stedet på Nordstrands Akademiet.

Trenerne som er med i år er:

Per Inge Jacobsen
, Sportssjef og A-lagstrener i Nordstrand IF. Han har sin bakgrunn som spillerutvikler i eliteavdelingen til Vålerenga Fotball og holder nå på med UEFA A-lisens som trener, noe som tilsvarer at han kan være hovedtrener på tippeliganivå.

Stian Diseth
har lang erfaring med trening på de aktuelle årgangene via hans engasjement i NFA (Norsk Fotball Akademi). Stian er en ung fremadstormende trener, som ønsker å gå gradene i treneryrket.

Carl Harald Krystad
har sin spillererfaring hovedsakelig fra Lyn Fotball. Carl Harald trener også G02 til daglig her i klubben og har et stort engasjement for Nordstrand IF.

Madeleine Valø
er Jentekoordinator og A-lagstrener for damene i klubben, hun har sin spillererfaring fra den gamle toppklubben på damesiden Manglerud/Star.

Edmond Cerepi
spiller på A-laget i klubben. Han har tidligere spilt profesjonelt i land som Italia, Hellas og Albania. Han har 1 landskamp for den tidligere Europamesteren Hellas.