Reisebrev fra Fjerritslev

Sist oppdatert 13.04.2016 kl.15.30

Gutter 2003 deltok for andre gang på klubbens treningsleir til Fjerritslev i Danmark første del av påsken.

Reisebrev fra Fjerritslev

18 gutter og 4 trenere møtte reiseklare og spente opp på Niffen fredag 18. mars. Halvparten var med også i fjor og var klare for å vise de nye hva som ventet.
Totalt fra klubben reiste ca 210 spillere og trenere, inkl. A-laget.

Lørdag var det i gang med 2 treningsøkter, og alle økter ble avsluttet med Simon´s Challenge. En konkurranse med poeng til de 5 beste hvoretter det skulle stå igjen
1 vinner siste dag. Øvelsene var; Tverra, Straffekonk, Nettsus, Quiz m.m. Allerede etter første øvelse gikk snakket om poeng.

Vi gjennomførte 4 treningsøkter, i tillegg til 3 økter i svømmehallen + 2 kamper for hvert av nivåene. Det ble etterhvert slitne ben, spesielt krevende var kampene, hvor 4 -5 spillere etterhvert måtte spille for begge nivåer.
Nivå 1 vant begge sine kamper, mens nivå 2 hadde 2 målrike og jevne kamper. Tap 4 - 5, ble til 5 - 5 i kamp 2, hvorav vi scoret de siste 2 målene helt mot slutten. Når Martin utlignet på et bra skudd i hjørnet var det jubelsener som om man hadde vunnet Premier League. Gutta på sidelinjen stormet banen og spontant løftet Martin på gullstol. Det blir ikke annet enn god stemning av slikt.

Utover trening og kamp ble det mange besøk ned til Min Købmand. Med lommepenger hjemmefra er friheten til å kjøpe det man ønsker stor.

Siste dag fikk guttene fri siste økt og i strålende sol så vi på A-lagets kamp. På kvelden var det tid for kåringer. Gutta skulle selv stemme frem vinner av Best Behavior Challenge og vinneren ble Johan.
Deretter var det spenning rundt resultater i Simon´s Challenge. Avgjørelsen falt i siste konkurranse og vinneren ble til slutt Samuel, med Jesper og Adrian på de neste plassene.

Både spillere og trenere er nok en gang fornøyd etter en fin treningsleir og vi hørte mange som var bestemt på å bli med også neste år. Hjemreisen gikk fint og så var det klart for påskeferie - del 2.

fjerritslev-idrettssenter

corner-forste-stolpe-ii