Referat fra foreldremøte 25.01.2012

Referat fra foreldremøte håndballjenter-03, 25.01.12

32 foreldre tilstedeJ

1.  Trening:

·         50 jenter er registrert på laget og J-03 har 3 lag med i serien.  Det er mellom 40-45 jenter på trening hver mandag. Det er en utfordring å organisere god trening for så mange barn på en bane.

·         I tillegg til mandagstreningen arrangeres det ekstratreninger når dette er mulig.

·         Kom tidsnok til trening og kamp! Det er ubehagelig for jentene å komme for sent og forstyrrende for de andre som er i gang. Det også flott om alle er ferdig påkledd og har litt mat i kroppen slik at krefter og konsentrasjon holder gjennom hele treningen/kampen.

·         Ta med ball til trening og kamp.

·         Det er stor forskjell på ferdighetsnivået blant jentene. Noen har spilt håndball i 2,5 år, andre har nettopp begynt. På treningene har man nå inndeling i grupper etter ferdighetsnivå for å tilpasse treningen bedre til den enkelte. Dette er også viktig for motivasjon og mestringsfølelse hos barna. Alle gruppene jobber mot felles hovedmål, men med ulike aktiviteter.

·         Det vil fremover arrangeres felles trening med gutter -03 og treningskamper mot gutter -03 og Bekkelaget.

2.  Økonomi:

·         Alle må betale 250,- kr til lagskassen. Dette går til dekking av dommeravgift, seriespill, utstyr til jentene, etc

·         Det er behov for sponsorer! Er det noen der ute som kan og vil sponse laget er det flott. Send i så tilfelle mail til Nina. Det er plass til sponsormerker på buksa.

3.  Fredrikstad Cup

·         J-03 skal være med på Fredrikstad cup 26.-27.mai. De som ønsker å delta må sende mail til Nina innen 29.01.12. Det må være med en mamma pr 4 barn på overnattingen. Flere meldte seg på foreldremøtet.

·         Kostnader:  850,- kr for A-kort  som dekker overnatting, mat og aktiviteter (Fangene på fortet). Prisen vil bli noe høyere da man må være med å dekke utgiftene til ledsagerne.

4.  Viktige datoer:

·         J-03 har vakt på Niffen søndag 12. februar. Det er sendt ut vaktliste. Det mangler en vakt.

·         Tivolicup 4.-6. mai. Her må vi regne med å ta vakter.

5.  Treningsleir:

·         Det vurderes å starte høstsesongen med en treningsleir. Alternativer sjekkes ut.

6.  Eventuelt:

·         Det arrangeres håndballskole på Niffen i vinterferien og første uken av sommerferien.

·         Jentene er med i en konkurranse hvor vi kan vinne draktsett til hele laget

·         Det anbefales ikke at foreldre ”premierer” barnas scoringer med penger el godteri

·         Følg med på J-03’s hjemmeside: http://www.nordstrand-if.no/sider/tekst.asp?side=243  . Her ligger det mye informasjonJ