Oppsumering hittil i sesongen

Publisert 18.11.2016 kl.10.26

Første del av sesongen er straks unnagjort og det har både vært oppturer og nedturer, men heldigvis mye av det første.

Oppsumering hittil i sesongen

Jentene  har straks gjort unna grunnspillet i sesongen 2016/2017. Mens NIF 1 er ferdige og NIF2 har en kamp igjen, så har NIF3 og 4 flere kamper frem til jul.

Nif1:

Nif1 har hatt noen veldig gode prestasjoner. Dessverre så var de ikke helt i gang i første seriekamp og tapte med 1 mål for Lørenskog og spilte nylig en uavgjort mot Kjelsås etter å ha ledet med 8 mål. Begge motstandere jentene våre vil kunne slå når de spiller i nærheten av hva de kan. Disse to kampene gjorde at det ikke ble mulig å kvalifisere til A-sluttspillet men håpet om B1 sluttspill lever! Lørenskog må slå Kjelsås i siste kamp så er vi der og det er det store muligheter for vil skje. Vi får håpe det for B2 er ikke nivået jentene våre er på. Ellers har grunnspillet bestått av mye bra spill og gode resultater! Høydepunktet var kanskje når jentene spilte 24-24 i en forykende bortekamp mot Stabæk, en av favorittene i gruppa som er klare for a-sluttspill og som bare hadde seiere før møtet med oss. Bortsett i fra et forventet tap mot veldig sterke Sarpsborg har jentene vunnet de resterende kampene med god margin. Nif1 var litt uheldige med trekningen i IØR Cup i år og ble slått ut av kanskje regionens beste lag Nit/Hak i første runde etter hedelig innsats.

Nif2:

Laget har som ventet fått det veldig tøft i nivå 1 gruppen. Det mangler ikke på innsats men det er et veldig høyt nivå i vår region og det har endt med tap i seriekampene. Etter jul skal jentene ut i b-sluttspill og da blir nok situasjonen ganske annerledes. Vi vet hva de er gode for og venter mange gode opplevelser i 2017! Ellers er NIF2 videre i IØR Cup etter å ha kjørt over Vålerenga 23-7 i første kamp. I neste runde venter Oppegård og vi krysser fingrene for at vi fremdeles har med lag i cupp'en etter den kampen.

Nif3:

Laget har hatt en bra sesong hittil og ligger godt plassert på 4 plass på tabellen når dette skrives. Det har vært flere veldig gode resultater og kamper. En veldig sterk seier over Nit/Hak3 som var ubeseiret og de to tapene har vært veldig knepene. 14-16 mot Oppsal2 (serieleder) og 15-16 mot Lørenskog3. Med litt tur kunne disse jentene fort ligget på toppen av tabellen. NIF3 er så heldige å ha 4 kamper til før jul og vi ønsker dem lykke til! Og etter nyttår tror vi disse jentene vil gjøre det veldig godt.

Nif4:

NIF4 har også bitt i fra seg. I skrivende stund ligger de ca midt på tabellen med 2 seiere, 1 uavgjort og 2 tap. En av seierene var en veldig spennende 1-målsseier mot Langhus og tapene var mot våre sterke naboer Oppsal og Bjørndal. Ingen skal si at omerådet vi bor i ikke har Norges beste bredde når det kommer til jentehåndball i yngre årsklasser.  NIF4 har også 4 kamper igjen før jul og vi skal ikke se bort i fra at de vil klatre oppover før vi ringer julen inn. Vi ønsker lykke til i sluttspurten av 2016 og har troen på at de vil få en god siste halvdel.

Det mest gledelige etter grunnspillet er at vi kan se at alle lagene og jentene har progresjon! De merker nok at treningen har blitt tøffere, spesielt på det fysiske, noe som må til for å utvikle seg videre og ikke minst forhindre skader. Hvis dette fortsetter så kan vi tro på at vi har større progresjon en lagene rundt oss og at vi får mange fine timer i haller rundt om på Østlandet i tiden som kommer.

PS1: Jeg har latt kameraet ligge hjemme hittil i sesongen og det er dermed litt manko på bilder hittil i år. Vi tar dermed "Flying Selma" en gang til siden det illusterer jentenes innsats på en god måte :-)

PS2: Ettersom jeg bare har fulgt NIF1 tett så er sammendraget for NIF2-4 basert på resultatoppdateringene, facebookinnlegg og "hørt i gangene". Hvis noen syntes at vesentlige ting mangler så er det bare å si i fra :-)