Infomøte Tor.17/12, sportslig utvalg informerer junior 2/3 om opplegget fremover !

Venter på web !

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.14.56

Litt usikkert på hva fremdriften er, men foreløpig er det kun redigering på eksisterende sider, som er mulig, derfor lite "nytt"

Venter på web !

SURT POENGTAP!

NIF3 var alt i alt det beste laget mot Ski2, men fikk til slutt kun med seg ett poeng.

NIF3 - SKI2 3-3 (1-0)

NIF3 var på hugget som i bortekampen mot Nesodden3 sist uke; ny formasjon og høy innsats skulle bidra til en ny tre-poenger. Vi lykkes nesten.

Rutine ved seriekamp er å møte i spillergarderoben minst 45 minutter før kampstart. Når det var 20 minutter igjen til kampstart manglet vi fortsatt flere spillere. Slikt skaper unødig støy og ødelegger fokus til både lagleder og laget før kamp.

Kampens første 15 minutter var Ski2 farlig frempå flere ganger og var det klart beste laget. Men siste timen var NIF3 det førende laget.

Det var Henrik som først tegnet seg på scoringslista ca. halvveis ut i 1. omgang. Og slik stod det seg omgangen ut.

Mot spillets gang utligner Ski2 til 1-1 innledningsvis av andre omgang. Halvveis ut i omgangen putter (en sporty 2000-spiller) Sebastian og dagens kaptein Jacob, og stillingen er 3-1 til hjemmelaget. Høyst fortjent etter mange avslutninger like utenfor, i stanga og i tverrligger og ned (innenfor målstreken mener vi, og følgelig snytt for et mål). Spesielt Truls føler seg litt snytt etter flere gode frispark som burde gått inn de siste seriekampene.

Vi velger på 3-1 og 20 minutter igjen av kampen å holde på formasjonen, spiller bra, men får to i mot i siste fem minutter. Surt! Fordi vi førte store deler av kampen og hadde langt flere målsjanser enn bortelaget. Men det er som tidligere; når vi ikke evner score på alle våre sjanser, kommer det til slutt en eller to eller tre i mot.

Kampen sett under ett: Gutta gjør en kjempeinnsats. NIF#3 hadde fortjent bedre.

Et hjertesukk til slutt: Lagleder Trond er lei spillere som ikke møter til avtalt tid. Men slik kan skje. Men når vi nå flere kamper på rad opplever at uttatte spillere ikke møter opp, må det reageres. Respektive laguttak teller 12-13-14 spillere. Det gir seg selv at det er vesentlig at alle stiller eller gir beskjed om annet - i tide. Det er spillerens plikt å følge med fortløpende på laguttak. Om spilleren ikke evner dette, er det foreldrenes ansvar. Akkurat som å ta ansvar for å befrakte spilleren til neste bortekamp i tide. Gjerne i form av avtalt samkjøring.

Trond