Vakkert mot Frigg

Sist oppdatert 05.10.2014 kl.16.14

(Frigg-Nordstrand 0-5) En lekkert gjennomført fotballkamp ga juniorgutta en 5-0 seier borte mot Frigg.

Vakkert mot Frigg

Det meste var på plass av hva juniorlaget har jobbet med da et Frigg i poengnød etterhvert ble sjanseløse på egen bane. Den solide matchen kan oppsummeres i høy pasningskvalitet, ro med ball, god bevegelse og helhjertede løp kombinert med en defensiv struktur og knallhard innsats.
Etter en del nesten satte Jørgen Skagen 1-0 etter 32 på en klinisk avslutning. Fem minutter senere var Magnus Aaløkken sistemann på ballen etter en mønsterangrep, og Nordstrand gikk til pause med en meget fortjent 2-0 ledelse.

Frigg fremsto langt bedre enn i vårmøtet, og det er liten tvil om at de har ambisjoner om å ta de poengene de trenger framover. Mot de hvite fra Nordstrand var det likevel ikke nok denne kvelden. Andre omgang startet like perfekt som første hadde fortonet seg, og før halvspilt omgang hadde også Petter Kristiansen skåra, Magnus hadde satt sin andre og Frigg hadde plassert en kule i eget nett.

De siste 20 minuttene hadde Frigg stort sett ballen, men selv på 5-0 jobbet gutta uttrettelig og kunne gå av banen med en meget solid gjennomført kamp i bagasjen.