Solid seier 16. mai

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.16.47

(Bærum 2-NIF 0-2) Juniorgutta feirer 17. mai med en solid bortekamp mot Bærum i bagasjen.

Solid seier 16. mai

Et sterkt Nordstrand slapp aldri til et brukbart Bærum og til slutt kom også goalene som ga seier. Etter en førsteomgang der Nordstrand-gutta hadde store sjanser uten å få mål, nikket Jørgen Skagen fortjent inn 1-0 da han sterkt slo Bærum-målvakten i lufta cirka kvarteret ut i andre omgang. Fem minutter før slutt brukte også Omar Bouignane hodet da han satte et pent innlegg fra Simen Strøm i kassa.

Det tok lang tid å avgjøre kampen, men defensivt var hvittrøyene meget gode denne kvelden. Vi talte vel egentlig ingen store målsjanser til hjemmelaget i Sandvika. Årsaken var et tent og hardtarbeidende Nordstrand som fulgte kampplanen til punkt og prikke og stoppet alt av Bærum-oppløp før det ble farlig. Med ball var vi også trygge, og dermed unngikk vi dumme feil og overganger i mot.

Det var mange gode NIF-gutter som la ned mye arbeid i varmen. Både bakover og framover i banen.
I sluttminuttene fikk 99-gutten Daniel Andersen sin debut for det fra før unge juniorlaget. Det var den andre pur unge spilleren som dermed har sin debut på juniornivå i år. Vi gratulerer!