Skåret i comebacket

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.15.59

(Korsvoll-NIF 2-6) Etter 13 måneder på sidelinjen med korsbåndskade noterte Lars Martin Tyldum seg med skåring i comeback-kampen.

Skåret i comebacket

Nærmere bestemt 13 måneder og 10 dager etter at han først laget hattrick og så røk korsbåndet mot Holmlia, behøvde Lars Martin Tyldum bare 10 minutter på banen før han skåret mål igjen. Da fastsatte 18-åringen sluttresultatet til 6-2 i juniorlagets kamp mot Korsvoll.

Det var et stort øyeblikk for den raske og tekniske Manglerud-gutten da han fikk spille med drakt sammen med de andre de siste ti minuttene av oppgjøret på Korsvollbanen. Og kronen på verket var en elegant avslutning alene med målvakten. Han startet der han slapp. Før uhellet var ute 2. mai i fjor hadde han laget tre. Det gir en brukbar skåringsrate på omtrent en goal hvert 20. minutt på de siste to...

Juniorgutta leverte en kanon første omgang mot et svekket Korsvoll. Hele 5-0 sto det halvveis. Da hadde Magnus Aaløkken startet ballet, før Lars Sønsterud fulgte opp med to og Jørgen Skagen de to siste.

Gutta fikk stor ros for gjennomføringen de første 45. I pausen byttet vi tre mann, og var enige om å fortsette å løpe og ikke slippe oss ned. Det klarte vi ikke. Korsvoll fikk redusere til 1-5 etter få minutter og vi fikk aldri opp dampen igjen. Mot slutten laget de 2-5, før Lars Martin pyntet på resultatet. Å tape andre omgang mot et lag vi laget hakkemat av de første 45 var ikke proft. Men vi får lære av det også.

Nå venter Lyn i toppkamp hjemme på Niffen førstkommende torsdag kl 20.15!