Ny uavgjort for juniorgutta

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.16.49

(Heming-Nordstrand 1-1) For tredje gang på en uke gikk juniorlaget av banen med uavgjortresultat.

Ny uavgjort for juniorgutta

Den første var grei, den andre var svakt, den tredje poengdelingen i går kveld mot Heming var sur.
For juniorgutta viste fine takter da de ble klappet av banen til pause mot Heming. Vi eide omgangen totalt, spilte flott fotball, vasket fram målsjanser og Yngvar Bonde satte punktum for et flott angrep der Magnus Aaløkken og Omar Bouignane var servitørene med en lekker avslutning alene med keeper til 1-0 ledelse. Nettopp målvakten er gutten Heming roste opp i skyene etter de første 45, for han var den eneste som hindret Nordstrand-gutta i en mer komfortabel ledelse ved halvtid.

Trolig fikk resten av Heming-laget alt annet enn ros, for de fremsto helt annerledes i den andre omgangen. Det gjorde vi også. Dermed endret kampbildet seg. Vi klarte ikke å fortsette der vi slapp før halvtidspipet, og vi tapte duellene og løp mindre. Til slutt satt utlikningen i kassa bak Kristian Tveitstøl.

Med tanke på andre omgang var det ingenting å si på at vi måtte nøye oss med ett poeng. Men skuffelsen var stor over at vi ikke maktet å fullføre en kamp vi var så godt i gang med.
Det som er viktig i det lange løp er å tenke på det vi gjorde bra, hvorfor vi klarte det, og så må vi gå en smule i oss selv og reflektere over hva som skal til for å vinne fotballkamper. Det er veldig flott at vi ikke taper, men i lengden får vi ikke særlig godt betalt for uavgjortresultater.