Uavgjort for juniorene i Bærum

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.16.52

(Stabæk 2-Nordstrand 2-2) De to eneste lagene som ikke hadde avgitt poeng før påske, gjorde nettopp det da de møttes.

Uavgjort for juniorene i Bærum

Det ble fartsfylt og spennende på Nadderud. Hjemmelaget satte tempo fra start, og vi klarte heldigvis å komme opp på det samme tempoet før ti minutter var spilt.
Stabæk er dyktige ballspillere. Vi var flinkere til å skape sjanser. Så tross et trolig overtak i ballinnehav til hjemmelaget var det Nordstrand som hadde de fleste målsjansene i det tidlige toppoppgjøret.

Stian Høgh satte to nye goaler og sørget for at vi ledet både 1-0 og 2-1. Det første på en meget godt utført dødball fra Eirik Sundby, det andre etter litt klabb og babb i feltet tidlig i andre omgang.

Begge baklengsmålene var av sorten "slik kan vi ikke slippe inn mål". Det var derfor en skuffet Nordstrand-gjeng som gikk av banen etter 2-2. To minutter før pause skled en ball av hodet på Truls Svendsen, og i stedet for en klarering ble det en målgivende pasning. Bare fem minutter etter vår andre ledelse slurver vi alvorlig på offensiv markering og duellspill på vår egen dødball og lar Stabæk løpe gjennom og lage mål i stedet.

Utover i andre omgang kunne matchen vippet begge veier, og vi ble slitne mot slutten. Derfor er det ikke så galt å ta med seg ett poeng selv om vi nok hadde muligheten til alle tre.