Referat fra helgens kamper

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Det var klart for tre hjemmekamper denne helgen, lag 2 og lag 3 spilte sine siste seriekamper denne sesongen, mens lag 1 har to kamper igjen etter påske.

Referat fra helgens kamper
NIF 1
Sted: Prinsdalshallen
Lag: NIF1 – Østsiden/Fredrikstad
Resultat: 19-11

For en kamp!
Sjelden har hjemmepublikum fått en slik søndagsunderholdning. Knallstart – vi ledet an med første mål etter kun 16 sekunder, for så å tette igjen forsvaret. Dermed ble Østsiden tvunget til langskudd. Etter noen forsøk utenfor kom det en suser i krysset og utligningen var et faktum. Det var tydelig at jentene ville vinne, og de skapte både trøkk og gode muligheter i angrep. Stabilt tett og bevegelig forsvar fortsatte å tvinge Østsiden til langskudd. Vi får god uttelling på våre angrep og leder 5-2 halvveis ut i første omgang. Forsvaret vårt holder seg godt utover i omgangen, men dessverre går noen av langskuddene inn bak keeperen vår. Jentene våre viser skikkelig kamp-ånd og klarer å holde avstand frem til pause, 8-6 til Nordstrand.

Laget brukte åpenbart pausen effektivt – umulig for Østsiden å holde følge med jentene våre ved start 2. omgang. Fire kjappe mål på de fire første minuttene og plutselig har vi dobbelt så mange mål,  12-6. Mange fantastiske individuelle prestasjoner. Styrken og samspillet i laget holder seg bra utover, og  med kun noen få, korte perioder med ensartet og oppstykket spill ble det en velfortjent seier til Nordstrand, 19-11.

Kjempemorro både for spillere og hjemmepublikum!

NIF3
Sted: Niffen
Lag: NIF3-Ski 2
Resultat: 13 – 18

Lag 3 sin siste seriekamp for sesongen ble spilt på Niffen søndag kveld. Ski 2 kom på besøk med en god del førstelagsspillere. Jentene våre kom godt i gang og sto veldig bra i forsvar. Forsvaret ble bedre og bedre utover i kampen. Det var et høyt tempo i kampen og Nordstrand klarte å følge med. Begge lag hadde en del stang ut og Nordstrand hadde noen tekniske feil. Ski tok timeout etter rundt 10 minutter og da ledet de med ett mål, 3-2. Etter timeouten bedret Ski seg og rykket litt i fra Nordstrand. Første omgang endte 9-3 til Ski 2.

Andre omgang startet med en del klabb og babb i angrep, og vi hadde noen bom på mål. Keeper reddet straffe og med dette startet vi med opphenting. Vi fikk en utvisning, men Ski klarte ikke utnytte overtallsperioden. Nordstrand spilte fantastisk håndball med et godt samspill. Jentene klarte å redusere til 7-10. Dette var gøy å se på! Dessverre hadde Ski noen mål på slutten og kampen endte 13-8 i Ski 2 sin favør.

Dette var en morsom og spennende kamp. Nordstrand 3 ender på 5. plass på tabellen. Nå gleder vi oss til vårens morsomme eventyr, nemlig alle cupene!

NIF2
Sted: Niffen
Lag: NIF2-Oppsal2
Resultat: 21-16

Vi møter Oppsal på hjemmebane og det er bra trøkk i publikum denne søndagskvelden. Trøkk er det også på banen, lagene følger hverandre tett gjennom hele førsteomgang og bytter på å lede kampen med et, to eller tre mål. Jentene spiller bra i forsvar og det er ikke mange ballene som kommer gjennom. Mange skriver seg på scoringslisten og vi har flere gode kontringer. Jentene spiller hverandre opp og det er god driv i kampen. Vi går til pause med sifrene 10-9.

I andreomgang har tempo på våre jenter skrudd seg enda noen hakk opp og vi drar fra. Vi får inn 6 raske mål i løpet av de første 5 minuttene, Oppsal er parkert. Jentene holder høyt tempo gjennom hele resten av kampen og spiller strålende både i forsvar og angrep, de løper og løper, har gode og sikre pasninger. Selv om vår to minutter blir til fire minutter utvisning og vi spiller med en færre greier ikke Oppsal takle våre jenter i kveld. Når dommeren blåser ved kampslutt har vi vunnet 21-16. Gratulerer med fin seier til Lag 2 i siste seriekamp.