Referat fra helgens kamper

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Alle tre lagene var i aksjon i løpet av søndag og mandag, gode resultater to seiere og en uavgjort.

Referat fra helgens kamper
NIF3
Sted: Niffen
Dato: 20.01, kl. 17:05
Lag NIF3-Ammerud
Resultat: 12-8

Etter en fin start fra jentene med bra samspill og innspill til strek strever jentene mer med å finne hverandre. Fomling med ballen og litt passivt spill gjør at jentene virker litt for ”avslappet” i første halvdel av kampen.

Positivt for jentene er at Ammerud også virker som de strever med å komme ut av feriemodusen og jentene våre leder 7-4 etter første omgang.

Utover annen omgang tar intensiteten seg opp og anført av en god keeper begynner jentene våre å få opp dampen. Sidelengs forflytninger og bruk av trekk kommer mer til sin rett utover omgangen og jentene klarer å spille seg til mange gode skuddsjanser. Alt i alt en bra gjennomført kamp av jentene våre selv om vi har sett de mer tente og fremoverlente i tidligere kamper.

Vi vant 12-8!

NIF1
Sted: Niffen
Dato: 20.01, kl. 19:50
Lag NIF1-Jar
Resultat: 15-15

Søndag kveld fikk lag 1 besøk av Jar.
Bortelaget kvitterte for kampens første mål, men lagene fulgte hverandre tett med kontant og tøft forsvarsspill - til tider så tøft at det resulterte i  utvisninger og gule kort til begge lag. Til pause sto det 9-8 til Nordstrand.

2. omgang startet med scoring til hjemmelaget, men også i denne omgangen bølget det frem og tilbake med 1 og 2 måls ledelse – Jar ledet vel en gang med 3.
3,5 minutt før slutt ledet våre jenter med 2 mål. Jar tok time-out og fikk 2 raske scoringer. Dermed endte kampen uavgjort 15-15!

En veldig nervepirrende og morsom kamp for oss tribuneslitere. Jentene spilte til tider veldig bra og med en god keeper bakerst var det mye å glede seg over. Ikke minst ble det endelig scoret noen flotte mål fra distanse og det var flere gode gjennombrudd og innspill. Innsatsviljen var på topp og jentene stod på gjennom hele kampen. Vi gleder oss allerede til neste kamp!

NIF2
Sted: Bjørnholthallen
Dato: 21.01, kl. 18.30
Lag NIF2-Romsås
Resultat: 15-8

Lag 2 møtte Romsås J98 til kamp mandag. Dette var en omberammet kamp som gikk i treningstiden, og de som ikke spilte var ivrige supportere på sidelinjen.

Jentene startet kampen bra, og vi gikk raskt opp i ledelsen. Det ble scoret flere fine mål, blant annet fra strek og ving. Det er flott å se hvordan vi i løpet av sesongen har klart å bruke hele bredden i laget, noe som gir store åpninger og muligheter fra alle posisjoner. Dette var en kamp hvor det egentlig aldri var noen tvil om hvem som kom til å vinne kampen, men på grunn av en del tekniske feil som tråkk på streken og dårlige mottak, klarte de store Romsås 98 jentene å holde godt følge i store deler av kampen.

Det ble en tøff kamp med flere gule kort og to minuttere begge veier. Vi dro jevnt og trutt i fra, og vant til slutt kampen fortjent 15-8.