4 kamper 4 seiere

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

4 flotte seiere til J99 denne helgen. En flott start på det nye året!

4 kamper 4 seiere
NIF2
Sted: Oppsal Arena
Dato: 12.01.13 kl. 10.55
Lag NIF2-Ski2
Resultat: 8-6

Deilig seier over Ski 2

Etter en flott seier i første kamp etter ferien forrige helg, var det en spent gjeng som møtte opp i Opsal Arena for å spille mot Ski 2. Jentene var innstilt på å revansjere det sure 10-målstapet fra forrige møte med Ski 2 i serien, og det er selvfølgelig motiverende å forsøke å slå de som ligger på 3. plass i serien.

Med en flott innstilling og god innsats stengte vi helt igjen bakover, og det gikk nesten 15 minutter før Ski 2 klarte å score. Vi slet imidlertid også med å få ballen i målet denne gangen, men vi klarte en ledelse 6-3 til pause.

I andre omgang slet vi enda mer med angrepet, og scoret kun 2 mål. Heldigvis var det fortsatt et sterkt og godt forsvar som gjorde keeperne god. Vi slapp derfor kun inn 3 mål og vant til slutt kampen 8-6. Kjempedeilig start på sesongen å vinne enda en jevn kamp. Vi gleder oss til fortsettelsen!

NIF1
Sted: Råholthallen
Dato: 13.01.13 kl. 11.55
Lag Eidsvold IF-NIF1
Resultat: 14-15

Arbeidsseier for Lag 1
13. januar gikk turen til Eidsvoll der det ble spilt en svært jevn kamp søndag. I første omgang fulgte hjemmelaget jentene våre som en skygge og svarte hvert eneste Nordstrandsmål med en utlikning. Kun en gang klarte vi å ta ledelsen med 2, men til pause sto det bare 7-8 til NIF. Det gikk til tider hett for seg på årets kaldeste dag hittil, og det ble delt ut opp til flere gule kort og to-minuttere til begge lag.
I andre omgang utliknet Eidsvoll umiddelbart etter hvilen og overtok kommandoen. Også de hadde en ledelse på 2, men med ti minutter igjen på klokka var det NIF som tok over førersetet igjen. Lagene fulgte hverandre til døra, men det holdt heldigvis helt inn denne gangen. Seier til NIF til slutt, 14-15. To treff av tre forsøk fra straffemerket må også være godkjent, men skal vi ha mulighet til å avansere i Hyundai cup førstkommende onsdag bør intensiteten heves to hakk.

NIF2
Sted: Linderudhallen
Dato: 13.01.13 kl. 13.45
Lag: Linderud-NIF2
Resultat: 5-16

Starten av kampen preges av mange feilpasninger og dårlige mottak, Linderud går raskt i ledelse 2-0. På stillingen 2-2 tar Therese en timeout, jentene blir vekket og vi legger om forsvaret til 5-1. Dette fungerer veldig bra og vi går til pause med ledelse 5-3.
Linderud møter et helt annet Nordstrandslag i 2.omg. Jentene er mer fokusert og vil virkelig vise seg frem! Et meget solid forsvarsarbeid legger grunnlaget for godt spill også fremover. I tillegg til gode individuelle prestasjoner klarer jentene å gjennomføre flere vellykkete spilletrekk, gøy å se!! Linderud kom aldri tilbake og vi vant komfortabelt 16-5 :)

Godt jobbet også av våre ”vikarkeepere” Martine og Eline :)

NIF3
Sted: Kråkstadhallen
Dato: 13.01.13 kl. 15.40
Lag Langhus 3-NIF3
Resultat: 2-11

Det ble en enkel kamp for Nordstrandjentene i dag, som raskt gikk opp i en 3-1 ledelse. Det var mange sjanser til begge lag, men jentene våre var gode i forsvar. Langhus kom ikke igjennom forsvaret og dommer blåste ofte for passivt spill. Samtidig var Nordstrand flinke til å snappe ballen og rushe den i mål. Ved pause var resultatet 5-2.

I andre omgang var jentene overhode ikke truet og spenningen i kampen forsvart fort når målene fortsatte å renne inn. Jentene sto på til siste slutt og scoret det siste målet helt i sluttsekundene. En veldig bra gjennomført kamp av jentene våre. I dag var det også kun to innbyttere, noe som ga jentene masse spilletid.