Referat fra kampene 8. og 9. desember

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Vi hadde tre kamper i helgen, søndag dro vi iland to fine seiere, lørdag gikk vi på et lite tap.

Referat fra kampene 8. og 9. desember

NIF2
Sted: Oppsal Arena

Dato: 08.12.12 kl. 13.40

Lag: Oppsal 2–NIF2

Resultat: 22–12

NIF2 var klare til kamp mot et ett år eldre Oppsal lag. Oppsal var agressive og var raskt opp i ledelsen. Vi ble hengende litt bakpå. Vårt første mål kom fra kanten etter 7 minutter. Jentene kjemper og jobber bra i forsvar, men Oppsaljentene er høye i forsvar og raske på kontringer de drar ifra oss. Vi har en del feilpasninger, mister ballen og roter det til litt for oss selv. Stillingen er 11-3 etter første omgang. I andre omgang er vi litt mer med i kampen, det er mye bra spill, vi blir litt mer agressive i forsvar og flere jenter scorer mål, omgangen ender 11-9 og kampen ender med resultatet 22-12.
Bra innsats fra våre jenter!!

NIF2
Sted: Oppsal Arena

Dato: 09.12.12 kl. 12.40

Lag: Haugerud – NIF2

Resultat: 5-36

Nordstrandjentene åpnet raskt med et mål og tok fort ledelsen. Jentene våre var flinke til å være i bevegelse og spilte hverandre gode. Kampen var preget av uvanlig mange kontringer og rush fra Nordstrand. Som regel endte det med mål. Til pause var stillingen 16-3 til Nordstrand.

Etter pause hadde laget en målsetning om at alle skulle score 2 mål. Det klarte de å innfri!! Utrolig gøy at alle på laget var med å score og bidra til et flott lagspill. Til og med keeperen tok en straffe og scoret et mål.

Det var få bomskudd, og de fleste ballene ble plassert nydelig i mål. Nordstrandjentene var dyktige til å snappe ballen fra motstanderen. På slutten av kampen ga motstanderne litt opp og sluttet å løpe i forsvar. Til tross for dette klarte Nordstrand å holde konsentrasjonen oppe selv om motstanden var dårlig. Nordstrand spilte bra håndball. Vi på sidelinja har vel aldri sett så mange rush….

Takk for en super innsats jenter! Vi gleder oss til neste kamp!

Lag 3:
Sted:                Ellingsrudhallen
Dato:               09.12.12, kl. 12.40
Lag:                 Høybråten/Stovner - NIF 3
Resultat:          8-12

NIF3 møtte Høybråten/Stovner til returoppgjør i Ellingsrudhallen søndag.

Nordstrand kommer godt i gang og åpner med kampens første scoring. Vi er tidvis flinke til å snappe ballen fra motstanderen og rushe, men får noe blandet uttelling på mange av skuddforsøkene. Blant annet idømmes vi noen overtramp. Vi glimter likevel til med noen fantastiske scoringer, laget går til pause med 7-3 i Nordstrands favør.

Laget jobber godt i forsvar gjennom det meste av kampen, og i perioder stenger vi helt for Høybråten Stovner, som ikke klarer å ta seg forbi våre tøffe jenter.

Vi kunne kanskje vært noe mer offensive i angrep, og det blir en del tekniske feil, spesielt mot slutten av kampen. Men alt i alt gjør jentene en flott innsats, og vi vinner til slutt kampen 12-8 – vel fortjent.

Godt jobbet, jenter!