Referat fra kampene søndag

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Lag 1 spilte sin siste kamp for sesongen på Niffen og Lag 3 dro til Ski for sin kamp søndagskveld.

Referat fra kampene søndag
Lag 1:
Sted: Niffen
Dato: 25.11.12 kl. 16.50
Lag: NIF 1- AFSK
Resultat: 29-7
For en kongedag på Niffen!! Med full tribune og ellevill jubel, hadde jentene sin siste seriekamp før jul. AFSK kom på besøk og bortelaget går rett i angrep når kampen blir blåst i gang, men Aurora redder sin første ball av mange denne kampen. Thale setter vår første og det blir mange fler! Etter første omgang står det 12-2 til Nordstrand. Vi har noen bom og blir blåst av for tekniske feil noen ganger. Men AFSK sliter med å sette ballen i mål fordi vi har et knall- sterkt forsvar og en suveren keeper! Jentene jobber godt sammen og virkelig kriger i forsvar!
Andre omgang settes i gang med et kjapt mål av Ada. Aurora fortsetter å redde ball på ball. Hun redder både straffe i første og andre omgang! Jentene spiller nydelig håndball og setter nesten alt i mål! Nordstrand viser samspill i angrep og står sterke sammen i forsvar! Her er det ingen som har en dårlig dag! AFSK får inn noen få mål i andre omgang også, og kampen ender 29-7 i favør våre jenter!! Utrolig bra liv på tribunen! Heia Nordstrand jenter 99!!!
Seieren ble ekstra feiret på bakrommet med både bursdagssang og muffins i anledning Mie sin bursdag! Nå gleder vi oss til Hyundai Cup 1/8 finale på Niffen torsdag 6. desember klokken 19.30, hvor vi skal møte Ski 2.

Lag 3:
Sted: Ski Alliansehall
Dato: 25.11.12 kl. 18.05
Lag: Ski 2 - Nordstrand 2
Resultat: 12-8

Etter er par angrep, men godt keeper- og forsvarspill av oss, skårer Ski to fortjente mål. Vi har noen gode angrep, men er uheldig i avslutningene. Keeper har noen fantastiske redninger. Jørgen tar time-out etter 9 minutter. Det blir mange pasninger på tvers uten skudd på mål. Så får vi inn et mål etter enkeltprestasjon på strek! Vårt forsvar sliter med høye spillere.
Ski er trygge i forsvar og effektive i angrep. Vi sliter med å komme igjennom forsvaret til Ski. Målene våre har kommet fra kant. Lite futt i laget. Etter peptalk fra Jørgen bak teppet er vi spente på 2. omgang. Vi spiller oss opp i 2. omgang mange gode skudd, det står 7-7 etter et rush fra oss. Vi jobber videre, gult kort og straffe. Christina redder denne!! Ski får inn noen flere mål, det virker som om enkelte lag 3 spillere tar mindre ansvar med ”nye” spillere på laget. Kampen ender 12-8 etter godt strekspill på slutten. Ski vant fortjent.