Storeslem for jentene søndag 18. nov.

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Vi dro i land tre seiere i søndagens kamper. Inspirerende for spillere, trenere, foreldre, søsken, tante, onkel, besteforeldre...

Storeslem for jentene søndag 18. nov.
Lag 3
Sted: Prinsdalshallen
Dato: 18.11.12, kl. 12.45
Lag: NIF3 - Bøler
Resultat: 8-7

Etter en veldig bra kamp mot Bækkelaget sist søndag var forventningene til dagens kamp mot Bøler store. Det starter dessverre tregt med en del dårlig mottak, tekniske feil og missforståelser og det virker ikke som jentene helt finner hverandre eller ser mulighetene. Bøler er ikke helt på topp de heller og takket være en super Aurora i mål står det bare 0-2 etter hele 12 minutter.
Så løsner det litt og vi får 2 scoringer i rask rekkefølge og jentene virker litt mer ivrige. Aurora redder en straffe og jubelen står i taket. 2000-jentene kommer innpå og gjør en super innsats fra vingene. Vi går til pause med 2-3 til Bøler.
Andre omgang starter som første og Bøler får inn to kjappe mål og leder snart 3-5. Aurora redder sin andre straffe og jentene ser ut til å synes at nok er nok og jobber på. Vi tar igjen mål etter mål og lagene følger hverandre godt. Mye bra forsvarsspill og en del gode sjanser selv om vi fortsatt ikke ser opplagte muligheter. Jentene gjør det ekstremt spennende for publikum da 8-7 målet kommer kun 10 sekunder før slutt. Takk for spennende kamp!

Lag 2
Sted: Prinsdalshallen
Dato: 18.11.12, kl. 13.40
Lag: NIF2 - Klemetsrud
Resultat: 17-16

Lag 2 forstatte sitt gode spill som de hadde mot Bækkelaget sist helg. Denne gangen et rent 99 lag. Vi startet med 5-1 forsvar. Dette fungerte bra, og Kaja løste oppgaven veldig bra, og var et konstant uromoment som gjorde at Klemetsrud ikke fikk etablert spillet sitt. Hun er også veldig god på kontringer, og får hun ballen gir hun den ikke fra seg før den sitter i mål. I forsvar spilt vi kontant og var flinke å gå tidlig i kroppen. Vi slet litt med langskudd og innspill til strek. Dette justerte seg utover i kampen og etterhvert stod jentene veldig bra i forsvar.

Et godt forsvar er med på å gjøre arbeidsdagen for keeper lettere. Christina sto veldig bra, og alt i alt er maks 2 mål hun kunne ha reddet, utover alle de flotte redningene hun gjorde. I ande omgang var hun som en levende mur og hadde fler knallredninger.

Stor glede var det over angrepet. Sahra hadde mange flotte gjennomløp hvor hun utfordet tøft som sideback. Tvillingene Marie og Eline hadde fler flotte scoringer fra ving. Morsomt når de sitter, flinke med ball og mål blir det når de husker å ikke trampe. Marte og Martine utfordrer alle forsvar. De er veldig raske til beins og løste oppgavene sine bra. Tuva overrasket i en litt uvant plass for henne; strek. Med sin høyde og styrke blomstret hun til og var en konstant trussel for Klemtsrud. Hun ble et godt oppspill punkt og satte fler baller i mål fra strek. Katharina har et godt blikk og med kjappe finter og hurtighet lurte hun seg forbi forsvaret. Denne kampen ble jevn, og jentene måtte jobbe skikkelig gjennom hele kampen. De ble slitene, så det var godt vi hadde 2 innbyttere, slik at vi kunne holde tempo oppe. Merker nå at vi får igjen for løpe treningene vi har hatt. Dette var også en kamp jentene var med fra start. De var klare når dommerne blåste i fløyta. Noe vi ikke alltid har vært. Fint å se var det også at før kamp startet stod jente i ring og skulle si en positiv ting om jenta ved sin side. Slik gikk de rundt til alle hadde fått hørt noe og sagt noe. En veldig bra initativ. De brukte også pausen til å selv å snakke om hva de måtte bli bedre på og hva de måtte jobbe med i forhold til det andre laget - tydelig at de blir mer og mer håndballspillere som forstår mer av spillet.
17 - 16 over Klemetsrud var bra!

Lag 1:
Sted: Kjelsåshallen
Dato: 18.11.12 kl. 15.20
Lag: Kjelsås – NIF 1
Resultat: 13-17

I dag bar det av sted til Kjelsåshallen for å møte et tent lag. Det går et par minutter før vi får kampens første scoring i Kjelsås sin favør. De går raskt opp i ledelsen 3-0. Vi har noen bom på mål og noen tekniske feil, men jentene jobber som helter i forsvar. Jeg har aldri sett jentene mer tent og gira enn i dag. Alle med like stor vilje. Jentene tar igjen Kjelsås og lagene holder seg ganske likt frem til pause med et måls ledelse til Nordstrand. Stillingen er 8-7 til pause.Andre omgang starter med mål fra jentene våre. Jentene jobber ekstremt bra i forsvar hvor de virkelig kriger! Keeper står kjempe godt og redder mange baller. Publikum er i sitt ess på tribunen og storkoser seg over et utrolig godt lag! Dette er samarbeid på høyt nivå og det er virkelig samspill i laget! Jentene oppfører seg eksemplarisk selv om de blir provosert av både trenere og spillere fra Kjelsås.
Kampen ender 17-13 til Nordstrand og jentene er kjempe glade for å ha slått Kjelsås! Vi gleder oss til neste søndag på Niffen, som dessverre er siste kamp for lag 1 før jul. Da er det bare å gi alt!