Referat fra søndagens kamper

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Alle tre lagene spilte kamper på søndag. Vi stilte med skuddarm og kampvilje og det ga resultater.

Referat fra søndagens kamper
Lag 3 gav Bækkelaget tøff motstand.

Sted: Bækkelagshallen
Dato: 11.11.2012 kl. 12.55
Lag: BSK 2 – NIF 3
Resultat: 16-14

Vi fikk en bra start i Bækkelagshallen i dag. Christina redder første angrep og står som en reddende engel resten av kampen. Flott jobba!

Jentene har bra samspill og Nordstrand får første scoring ved Hermine. Etter dette sliter vi litt med å finne hverandre og BSK utnytter mulighetene godt. Vi jobber og jobber, Bettina tar ansvar går opp og scorer et flott mål i krysset, hun scorer ytterligere 3 flotte mål i kampen.

Kampen utvikler seg og holder et bra tempo, jentene jobber godt sammen i forsvar og støter godt mot BSK, vi ligger kun ett mål bak ved pause, 7-8.

Dette er kjempespennende, jentene spiller fint sammen og alle tar ansvar med mange fine skudd på mål. Sofie scorer supert fra vingen, mellom beina på keeper J

Hermine rusher, men skyter rett på keeper, men fanger returen og scorer et flott mål, jentene er på gang!

Helene S skyter flott fra strek og får inn en fulltreffer, men BSK spiller godt hele veien og vi klarer ikke helt å ta dem igjen og passere de gjennom kampen dessverre..

Jentene spiller supert og gir oss publikum en spennende kamp. Margrethe scorer flott etter at vi har vunnet ballen. Videre får vi en ny sjanse fra kanten og Helene B. setter den på mesterlig vis. Nordstrand 3 kjemper videre i kampen og har et veldig bra tempo i ballen.

Malin har to fantastiske scoringer fra kanten, kjempebra jenter, dere spiller hverandre gode!

Dessverre blir det et knepent tap 14-16, men som Vegar sier i garderoben ” se på dette som en seier jenter”!

Stå på videre :)

En ny spennende kamp for lag 2

Sted: Bækkelagshallen
Dato: 11.11.2012 kl. 13.50
Lag: BSK 3 – NIF 2
Resultat: 15 -16

Etter inspirerende godt spill av lag 3, var det lag 2 sin tur å møte Bækkelaget – denne gangen i J98 serien (men begge lag med en stamme av J99-spillere). Vi hadde denne gangen med oss god hjelp fra Jenny Marie, Jenny og Mia fra J98.

Det skulle vise seg å bli en jevnspilt kamp, med tøft og godt forsvarsspill. Vi kom best i gang med et par raske scoringer hvor jentene brukte bredden og scoret fra vingen. Deretter fulgte lagene hverandre tett gjennom hele første omgang, og vi gikk til pause med Bækkelaget i føringen med ett mål.

Andre omgang startet som første med raskt mål fra våre jenter, men Bækkelaget klarte å dra litt i fra og ledet en periode med 2-3 mål. De siste 10 minuttene virket det imidlertid som våre jenter fikk en ekstra tenning og virkelig ville vinne over Bækkelaget denne gangen. Sakte men sikkert hentet vi inn ledelsen, og i sluttminuttene klarte vi å score gode mål. Med et godt og kontant forsvar og trygge keepere, klarte jentene å hale i land en ett-målsseier 16-15.

Det var en gjeng med veldig fornøyde jenter som tok i mot vel fortjent hyllest fra et godt og engasjert publikum.

Lag 1 avsluttet en strålende håndballsøndag med seier

Sted: Niffen
Dato: 11.11.12 kl. 14.50
Lag: NIF 1 - Skedsmo
Resultat: 17-11

I dag kom Skedsmo på besøk på Niffen. I dag var våre jenter et helt annet lag enn det som spilte forrige søndag mot Driv. Endelig hadde vi en god første omgang. De kom godt i gang og gikk kjapt opp i ledelsen 4-0. Jentene sto knallbra i forsvar og hadde mange gode angrep. Christina sto utrolig godt i mål og vi gikk til pause med 9-4 i favør Nordstrand.
I andre omgang klarte Skedsmo å ta innpå Nordstrand og plutselig ledet vi med kun to mål. Våre tre trenere tok timeout og jentene skjerpet seg. Da klarte vi å dra fra Skedsmo igjen. Og kampen endte 17-11 til oss!!
Det var utrolig gøy å se jentene spille i dag! Deilig å se et lag som spilte sammen og koste seg på banen! Masse ivrige publikum på tribunen og stor stemning!