Kampreferat lag 2 og lag 3

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Lag 2 og lag 3 spilte sine kamper i dag lørdag 20. oktober. Elise brakk finger'n etter å ha reddet skudd i kampens siste sekunder. Totalt hadde hun 18 redninger og stod en kjempekamp.

Kampreferat lag 2 og lag 3
Lag 2 kjørte over Romsås

Sted: Romsåshallen
Dato: 20.10.12 kl. 10:45
Lag: Romsås - NIF J98/2
Resultat: 8 - 19

En regntung lørdagsformiddag øverst i i Grorud-dalen viste Lag2 at kontre det KAN vi - også!

Kampen startet i et ganske labert tempo, men vi sikret oss en betryggende fem-målsledelse. Med glitrende keeperspill av Elise lå alt til rette for kjappe kontringer. Dette har vi savnet å se jentene våre fixe tidligere, men idag var dagen der de viste oss hvordan DET skal gjøres:) Flott samspill, kreative løsninger i angrep og mange løpevillige spillere ga finfin uttelling mot et noe tungt og temposvakt Romsås. Ved pause ledet vi 8-3. I begynnelsen av andre omgang mister vi - tidvis - noe fokus, og får mange bomskudd på mål og avblåsninger pga tramp. Men det var aldri tvil om hvem som ville vinne!

Kampen avsluttes med stor glede over stor seier, men også med en trist og vond skade:( Elise brakk lillefingeren i kampens sluttminutt, og må trolig opereres til uken. Men gips til tross; Elise smiler! Vi ønsker alle Elise RIKTIG god bedring <3<3<3

Ny flott kamp av Lag 3

Sted: Apaløkkahallen
Dato: 20.10.12 kl. 10.40
Lag: Ammerud - NIF 3
esultat: 13-7
Lag 3 dro til Apaløkkahallen for å møte Ammerud lørdag morgen. Hjemmelaget får inn de to første målene. Men vi tar dem raskt igjen, og drar ifra. Tidvis veldig bra forsvar, og Aurora står godt i mål. Hun redder blant annet straffe! Vi mister for mange baller dessverre, og bommer gjentatte ganger på mål. Det står 6-3 til pause.
NIF har både bom på mål og misting av ball, i tillegg til en del tekniske feil gjennom store deler av kampen. 2. omgang starter med mål til hjemmelaget. Men Nordstrand følger opp med Christina som redder straffe OG retur! Ammerud får inn noen mål, men vi får et knall mål av Helene B. lengst opp i venstre hjørne. Likevel har Ammerud klart å ta oss igjen. Jørgen og Anders tar timeout når det står 7-7. Etter dette løfter jentene seg! Ammerud klarer ikke bryte gjennom forsvaret til jentene, Christina redder enda en straffe og jentene scorer 6 ganger på rad! Det ender 13-7 til Nordstrand og publikum på tribunen er strålende fornøyd!

Takk til referentene Beate og Anne.