Referat fra superhelg for J99

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Denne helgen var den store håndballhelgen, med en bortekamp for lag 2 på lørdag og hjemmekamper for alle tre lagene søndag. Flott spill, fantastiske resultater og kjempestemning på tribunen.

Referat fra superhelg for J99

STANG UT FOR LAG 2 I TÆRUDHALLEN

Sted: Tærudhallen på Skedsmokorset
Dato: 15.9.12 12:00
Lag: LHK90 /2 - NIF J98/2
Resultat: 21 - 6

En vakker solskinnslørdag på Skedsmokorset møtte Lag 2 et raskt, sterkt og godt organisert Lillestrøm-lag.

Motstanderne våre startet kampen i et forrykende tempo, som vi ikke klarte å følge. Vi fikk betale dyrt for våre bomskudd mot mål. LHKs keeper var dyktig og de rushet oss i senk. Omkring 85% av deres scoringer kom på rush, der vårt vanligvis så kompetente forsvar rett og slett ikke hang med.
Talende for kampen var at LHK ledet 9-0 før vår første scoring, som kom på straffe etter først 17 min ut i omgangen. Situasjonen ble noe lysere i 2 omgang, men LHK var et nummer for store for oss på denne lørdagen.

Kampen viste oss - sett i sammenheng med kampen forrige helg - at nivået på lagene i gruppen vår i 98-serien er veldig variabelt. Vi må alle være klar over og forberedt på at lag 2 faktisk er meldt på i 98-serien, og at dette laget kommer til å få noen spennende utfordringer mot jenter som er ett år eldre.

FLOTT KAMP AV LAG 1 I NORDSTRANDHALLEN

Sted: Niffen
Dato 16.9.12 12.40
Lag: NIF 1- Høybråten/Stovner

Resultat: 17-8

Lag 1 hadde æren av å være første lag ut på denne supersøndagen for J99 på Niffen. Alle lagene skulle spille på løpende bånd, kun avbrutt av en G99 kamp som også var gøy å få med seg.

Våre jenter gikk direkte ut i en 3-2-1 formasjon i forsvar som satt sitt preg på kampen. Høybråten/Stovner kom nesten ikke til mot våre jenter som ikke lot en eneste spiller motta ballen uten at de ble kontant stoppet. Noen ganger ”bommet” vi på spilleren, Høybråten/Stovner fikk muligheten til å hoppe inn mot våre keepere som også stod en god kamp.

I angrep var det flott å se at mange jenter tok ansvar, og vi fikk se mange flotte scoringer. Noen bom på mål ble det fra vår side, men det ble likevel 10-4 til våre jenter ved pause.

Forsvaret ble enda bedre i andre omgang og vi vant til slutt 17-8. Jentene spilte 3-2-1 forsvar hele kampen, og Høybråten/ Stovner klarte nesten ikke komme gjennom forsvaret vårt i det hele tatt!

Veldig bra spilt av alle jentene og med et strålende publikum på tribunen, var dette en utrolig bra kampJ

EN FANTASTISK FORESTILLING AV LAG 3

Dato: 16.9.12 13:35
Lag: NIF 2 - Høybråten/Stovner 2
Resultat: 22 - 0

Etter at lag 1 hadde satt standarden for dagen, var det lag 3 sin tur til å vise seg frem mot Høybråten/Stovner 2. Dette skulle vise seg å bli en oppvisningskamp av de sjeldne, og jentene på lag 3 fikk vist frem mye av det de har fokusert på i starten av sesongen både på Rena og på treninger. Vi fikk se et kontant forsvar hvor jentene ikke viste noen nåde – i tillegg hadde de Elise som siste skanse som klarte det kunststykket å holde buret HELT RENT!

Angrepsmessig fikk vi også se mye god håndball, og mange fikk vist både gode finter, piruetter, og skudd. Utover i kampen var det ingen tvil om hvor seieren skulle gå, men det var flott å se hvordan alle jentene på laget likevel holdt trykket oppe og ga full innsats helt til siste minutt.

Takk for en flott opplevelse på tribunen.

KJEMPESPENNENDE OG JEVNT OPPGJØR FOR LAG2 PÅ NIFFEN

Sted: Niffen
Dato 16.9.12 15:35
Lag: NIF J98/2 - Langhus 2
Resultat: 16 - 17

Ny dag = ny kamp = nye muligheter!

Tydelig inspirert av de andre lagenes flotte resultater, og med masse positivitet, viste Lag2 seg fra sin beste side i denne kampen. Langhus startet best, men jentene på Lag2 viste styrke, kreativitet og ville aldri gi opp. Hele tre ganger klarte jentene å ta seg opp til uavgjort, etter å ha ligget flere mål under. Kampen hadde et stort tempo, men her hang jentene våre veldig godt med. De sto strålende i forsvar, og keeperne våre var rett og slett glimrende! De 5 siste minuttene var ulidelig spennende - men det vippet Langhus sin vei helt mot slutten. Innsatsen på tribunen var det heller ingenting å si på i denne kampen – stemningen var heeelt fantastisk.

Ingen grunn til å henge med hodet over innsatsen her - en kamp alle jentene på Lag2 kan være stolte av!