Info til spillere og foreldre

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Vi har fått ny ekstern trener for J99 - Vegar Ormaasen.

Info til spillere og foreldre
Vi har tidligere informert om at vi er på utkikk etter en ekstern trener for laget og vi har i samarbeid med Sportslig Utvalg’s nye leder Andreas Grøndal lykkes i dette arbeidet. Ny hovedtrener for J-99 heter Vegar Ormaasen.

Vi vil nedenfor gi en del informasjon om sportslig opplegg for neste sesong slik at alle skal være klar over dette før sesongen starter.

Men, først og fremst - kort om Vegar:

·         23 år og jobber i barnehage.
·         Oppvokst i håndballfamilie og har vært trener for alderbestemte lag og damelaget til Holmlia
·         Har trenerkurs 2 og dømmer damekamper i 3. divisjon.
·         Har lyst til å være trener i Nordstrand
·         Bruker helgen stort sett bare til håndball!

Vegar vil trolig få med seg en assistent-trener som også er keepertrener (noe som er midt i blinken for oss!)

Vegar kommer til å være med på en del treninger fremover mot sommeren. Første trening med Vegar er nå til fredag den 27. april. Møt opp og treff Vegar.

Sporstlig opplegg for sesongen 2012/13:
I samarbeid med Vegar har trenergruppen som helhet kommet frem til et bra tilbud for jentene neste sesong.

Regionsserien:
  • 1 lag nivå 2 – 98-serien (nivå 1 diskuteres)
  • 1 lag nivå 1 – 99-serien
  • 1 lag nivå 2 – 99-serien

Ovennevnte deltagelse i regionsserien innebærer at vi stiller differensierte lag i seriespill hvor vi ikke «låser» lagene for hele sesongen, som i år. Dette innebærer at vi kan flytte spillere fritt mellom lagene etter behov ved fravær grunnet familieturer, sykdom etc og ut fra spillernes utvikling.

Huyndai cup:
  • 1 lag -99

Det er cup-spill fra første stund, og det trekkes vilkårlig uten seeding, hvem som skal møtes i hver runde. Dette er en form for NM, og vi kan møte lag fra hele regionen.

Temaserien:
  • 1 lag -99 nivå 1

NHF Region Øst inviterer til Temaserie for 12 og 13 åringer. Temaserien er ikke et ekstra kamptilbud, men et utviklingstiltak for trenere, spillere og dommere ved siden av Regionsserien.

Ideellt sett burde jentene:
·     Spille/trene 25% på et nivå høyere enn de er på for å utfordres.
·     Spille/trene 50% på samme nivå som de er på for å være sammen med jenter på samme nivå.
·     Spille/trene 25% på et nivå lavere enn de er på for å få bekreftelse.

Med ovennevnte sportslig opplegg mener vi at vi skal kunne klare å gjennomføre dette i praksis. Deltakelse i cup’er og treningsleir vil komme i tillegg.

Et samarbeid med J-98 har også vært diskutert. J-98 (11 spillere) kommer ikke til å samarbeide med J-97 neste sesong, som denne sesongen, grunnet forskjellige ballstørrelser, bruk av klister etc. Det er kan derfor være bra med et samarbeid mellom J-98 og J-99, men dette er ikke konkretisert enda. Vi vil følge opp dette med Sportslig Utvalg og kommer tilbake med mer informasjon.

Samtlige trenere har gitt uttrykk for at de ønsker å fortsette til neste år, men vi vil nok bruke noe tid fremover for å la ny ansvars- og arbeidsfordeling mellom trenerne sette seg. Vi håper også at foreldrekontaktene rundt laget vil fortsette som før. Dere gjør en flott innsats for laget. Det samme gjelder håndballmamma’ene som er med på cup. Jentene og trenerne får fantastisk service.

Litt info om «stillinger» knyttet til laget
Vi er heldige som har en stor spillergruppe, men dette krever også bidrag fra foreldregruppen. Her har mange bidratt over tid, og nedenfor har vi laget en oversikt over de som pt er involvert.

Trenere:
Vegar Ormaasen, Øystein Larsen, Sigve Bolstad, Gard Skari, Anders Gøbel, Ole Bjørnar Lunde og Therese Rilang

Foreldrekontakter:
Christina Fuglesang

Økonomi:
Anders Gøbel

Web:
Andrine Gøbel

Cup komite:
Gro Ellen Bøe
Sindre Sørbye
Beate Segaard
Anne Clementz

Inntektsansvarlig
Her mangler vi en frittgående og inntektsskapende person (gruppe) som drar inn penger der hvor de finnes. Det blir stadig flere og dyrere cuper / aktiviteter å være med på, så dette vil være et flott tiltak for å redusere egenandeler mv i fremtiden.

J99-trenerne