Kampreferat lag 1

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Referat fra søndagens kamp og viktige regler som gjelder før kampstart

Kampreferat lag 1
Lag 1 var oppsatt med kamp i Oppsal Arena 2 kl 10.55 mot våre nabo"rival" Bækkelaget. Kampen var "annonsert" på nettsiden til Bjørnholthallen ved en inkurie - så Øystein var en smule stresset da det kl 10.25 var møtt 4 jenter inkl min Julie. Kl 10.30 kom 3 jenter til, dvs endelig et lag. Et kvarter før kampstart dukker det opp 3 jenter til... Ingen har vært bomtur i Bjørnholthallen først hvilket jeg fryktet var grunnen til manglende oppmøte i tide....

For meg (Øystein) som "ensom" trener denne dagen er dette en MEGET ugrei og uønsket situasjon. Jenter skal tas imot, varmes opp, ta ut startoppstilling og kampskjema skal fylles ut. Under oppvarming viser det seg at jentene ikke er "klare", virker fraværende og kan knapt ta imot en ball. Dette krever litt kjeftbruk og endret tilnærming.

Da kampen endelig kan begynne etter nidkjære krav fra kampledelsen - er jentene overhodet IKKE MED de første 2-3 minuttene - og blir overkjørt av et godt forberedt og tent Bækkelaget... 0-3 etter 2,5 minutter - vi står & ser på!

Etter 3 minutter får vi rokkert litt på laget og begynner å våkne. Som ventet er vi egentlig jevngode med Bækkelaget - og utlikner til 3-3 etter forsvarsspill av vanlig merke. 2 straffer (Christina redet 1!) og 2 utvisninger sier at vi ikke gir ved dørene når vi bare er våkne! Leder også underveis - mye takket være at Bækkelaget bruker energi på innøvde trekk som jentene nedkjemper! Likt til pause, vekslende spill i 2. omgang, men strålende keeper spill av Christina som stod alle 3 omganger. Taper den ordinære kampen 7-9 - da kan man regne selv hva vi kunne hatt med full skjerping fra start! Dette ble jentene også fortalt!!

3. omgang var vi enige om å vinne - og gikk på med fullt trøkk - selv om vi ble slitne etterhvert. Omgangen endte 4-4 - og vi takker Christina for en fantomredning i Hawaii håndballen i sluttminuttene som gjorde at vi unngikk enda et forsmedelig tap.

KONKLUSJON : Et unødig tap for et meget godt og "toppet" Bækkelaget som er lei av å tape for oss.   Trøster oss med 42 svært gode minutter - synd at 3 minutter i starten får ødelegge. Hva gjør vi med det på Lag 1?

Etter kampen ble vi enige om at følgende TO regler gjelder for Lag 1 (og tilhørende foreldre) frem til jul:

1) Man møter til kamp med oppsatt hår uten smykker, klokker mv og med alt utstyr 45 MINUTTER før kampstart.

2) Kvelden før kamper med oppmøte før kl 12.00 skal jentene være i seng senest kl 23.00.

De foreldre som måtte finne disse reglene vanskelig å etterleve eller urimelige er velkomne til å kontakte Øystein på telefon 92030831

PS. Disse regler er ikke innført BARE på bakgrunn av denne kampen - tilsvarende "morgensløvhet" ble senest rapportert å "ødelegge" tidligkamp for Lag 2 forrige helg. Minner dessuten om at vi trenere også har erfaring med egne barns morgenegenskaper etter sen legging..