Partille Cup – 30. juni – 5. juli 2014

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.13.11

Mandag 30. juni reiser vi til Gøteborg for å delta i Partille Cup – VERDENS største håndballCup!

Partille Cup – 30. juni – 5. juli 2014

Partille Cup er verdens største og mest internasjonale håndballturnering for ungdommer med over 20 000 deltakere. Cupen svarte absolutt til forventningene i fjor og året før: et virkelig håndball -EVENTYR – så pakk sekken og heng med på eventyr!

Vårt fokus er å ha det gøy, lære mer håndball og gi ALT vi har i de kampene vi spiller. Fra håndballgruppa i Nordstrand IF deltar det 6 lag, og vi skal alle bo på samme skole. Lagene fra Nordstrand er Gutter 13, Gutter 15, Jenter 13, Jenter 14, Jenter 15-1 og Jenter 15-2.

Det er 21 jenter fra laget vårt som deltar.
Vi kan love en spennende, krevende og morsom uke i Gøteborg J

Nedenfor følger en del praktisk og sportslig info om Partille Cup. Vi oppfordrer foreldre til å ta turen til Gøteborg for å heie på jentene – det hjelper alltid med støtte fra sidelinjen :)

Hjemmesiden til cupen: http://www.partillecup.com/

Hvem er med

Deltakere:

Ada, Amelia, Andrea, Aurora G, Aurora TS, Bettina, Christina, Ellen, Emilie, Hanna, Helene B, Helene S, Hermine, Julie, Malin, Margrethe, Martine, Sahra, Stine, Thale og Tuva.

Trenere:

Anders (982 06 224) og Therese (922 85 857)

Overnattingsmammaer:

Anne (977 22 929) og Tonje (907 69 052)

Dersom det er noe informasjon, spesielt knyttet til deres datter, som dere ønsker at vi skal vite og ta hensyn til, ta kontakt på telefon.

Avreise tid / sted

Vi er like heldige i år som i fjor ved at Anders skal kjøre bil nedover og han har sagt seg villig til å ta med alle madrassene til jentene, slik at bagen deres ikke blir for tung når vi skal ta buss og trikk. Stikk innom Gøbel i Fjellklangveien etter kl. 17, søndag 29. juni og lever MERKET madrass til Anders.

VIKTIG: Det er kun en madrass som skal leveres, ingen søppelsekker med dyne og pute osv.

Oppmøte mandag 30. juni kl. 09.45 innenfor hovedinngangen på Bussterminalen Grønland. (Inngang 0)

Bussen går kl 10.20. Viktig å være ute i god tid! Husk at du kan ha med deg KUN to kolli. Treningsbagen blir håndbagasje og koffert/ bag blir lagt under bussen. Du må klare å håndtere all bagasjen din selv. Når vi ankommer Gøteborg kl. 13.50 skal vi ta trikken til skolen hvor vi skal bo. Ikke ta med deg mer enn du selv kan bære! Det blir en lang busstur: husk å ta med matpakke og drikke til turenJ

Hjemreise lørdag 5. juli kl. 17.25 med buss som ankommer Bussterminalen Grønland kl. 21.

Overnattingsskole

Vi skal bo på Burgården skole sammen med resten av lagene fra Nordstrand.

Adressen er:

Burgården Utbildningscentrum

Skånegatan 20, Gøteborg.

Skolen ligger sentralt i Gøteborg, med gåavstand til Heden (uteområdet der de fleste innledende kampene spilles). For transport til øvrige spillsteder/aktiviteter benytter vi offentlig kommunikasjon, som er gratis for deltagere/trenere/ledsagere med A-kort (All Inclusive Card).  Vi er veldig glade for at vi får muligheten til å bo på Burgården i år også!

Ta med

·         Liggeunderlag (sjekk at det er tett og husk pumpe hvis oppblåsbar). Det er begrenset plass i klasserommet, så vi ber om at det ikke medbringes dobbelmadrasser med mindre to spillere skal dele en dobbelmadrass.
·         Sovepose
·         Pysj
·         Treningsutstyr = bag til å ha med på kamp, begge drakter, shorts, knebeskyttere, masse sokker, overtrekksdress, ekstra treningstøy med mange ekstra t-skjorter, tights, ulltøy, navnet ball, ute- og innesko, navnet drikkeflaske, fleece el lignende. NB! På kunstgress er kun UTEsko egnet.
·         Tøy for fint vær og dårlig vær + ”discoantrekk”
·         Regn/vindjakke
·         Badetøy
·         Toalettsaker
·         Håndkle
·         Undertøy og sokker
·         Lommepenger, som bør veksles til SEK før avreise. Liseberg koster 335 SEK. Husk å ta med ekstra penger hvis du skal kjøpe T skjorte etc. med trykk på Heden.
·        200,- SEK som vil bli brukt til innkjøp av frukt/saft/kjeks etc. som jentene får mellom kampene.

Vi ber vi om at det ikke tas med unødvendige verdisaker eller dyre klær.

Mobiltelefon er med på eget ansvar. Men vi oppfordrer jentene til å ta telefonene sine med, slik at de er lette å få tak i for oss voksne.

Mat

Med deltagerkortet (A-kort) for Partille følger det 15 måltider. Det serveres frokost, lunsj og middag hver dag. Første måltid er middag mandag – siste måltid lunsj lørdag.

Sosialt

Tirsdag kveld vil vi delta på Åpningsseremonien. Den er i år flyttet fra inne på Scandinavium til ute på Gamla Ullevi!

Vi skal SELVSAGT på LisebergJ

ALLE våre 21 jenter vil sove i samme rom, spise sammen og delta på det vi arrangerer sosialt.

Vi vil også følge hverandres kamper SÅ LANGT det er praktisk mulig.

Sportslig informasjon

Nordstrand 1 - Girls 15

Group 16

1.

HK Brätte

2.

Grue IL

3.

Nordstrand IF 1

4.

Throttur

5.

Holbaek HK

6.

Kärra HF

Spillere: Aurora G, Amelia, Aurora TS, Emilie, Hanna, Helene S, Helene B, Hermine, Margrethe, Martine og Thale.

Trener: Anders

Mamma: Tonje

Nordstrand 2 - Girls 15

Group 9

1.

Skedsmo HK 1

2.

HV Quintus

3.

SOH USV

4.

Nordstrand IF 2

5.

H43 Lund

6.

Rödekro IF 1

Spillere: Ada, Andrea, Bettina, Christina, Ellen, Julie, Malin, Sahra, Stine og Tuva.

Trener: Therese

Mamma: Anne

Cupen spilles som puljespill hvor alle lag innen puljen møter hverandre. De tre beste lagene går til A-sluttspill, de tre neste til B-sluttspill. Sluttspill spilles fredag og lørdag.

Kamper

Kampoppsettet har ikke kommet enda, men informasjon vil bli lagt ut på hjemmesiden når det kommer.

Vi GLEDER oss til en fantastisk uke i Gøteborg sammen med dere!

Trenere og Cupkomite

Informasjonsskrivet i wordformat