Instrukser for kampvert fotball

Sist oppdatert 14.08.2020 kl.18.38

Til hver fotballkamp som gjennomføres i regi av klubben skal hjemmelaget opprette en kampvert. Kampvertens rolle er helt avgjørende for å hindre smittespredning under gjennomføring av kampen. Det er viktig at alle støtter opp om og respekterer dette. Nedenfor følger instrukser til kampverten.

Instrukser for kampvert fotball

Årgangsansvarlig er ansvarlig for at det til enhver hjemmekamp er utpekt en kampvert. Dette gjelder både treningskamper og seriekamper. Kamper skal ikke gjennomføres uten kampvert.

Instrukser for kampvert

Før kampen

• Kampverten skal sende en epost med informasjon til motstander før kampen (bruk gjerne malen nedenfor). Kontaktinformasjon om bortelaget finnes på fotball.no

Under kampen

• Kampverten skal gå med gul vest
  • Kampverten ønsker bortelaget velkommen og viser laget og publikum hvor de skal være (publikumssone på en side av banen, innbyttersone på den andre)
  • Kampverten skal lage en liste med navn og telefonnummer på alle som er tilstede under kampen (spillere, trenere, dommer, publikum).
  • Kampverten skal informere om at helsemyndighetene krever dette og at informasjonen kun skal brukes i forbindelse med en eventuell smittesporing
  • Kampverten må informere publikum om at 1-metersregelen gjelder

Etter kampen

• Listen med navn og kontaktinformasjon skal oppbevares av kampverten i ti dager etter kampen.

Her er det en link til et banekart, med oversikt over hvor publikum og innbyttere/trenere skal være under kampen.

Ved spørsmål om kampvertens rolle, ta kontakt med sportssjef Anna Collett ([email protected], 98 29 52 20)

********************

MAL FOR MAIL TIL MOTSTANDERLAG

********************

Nedenfor følger en mal som kampverter kan brukes for å ta kontakt med bortelaget. Kopier og lim inn i en mail.

NB! Fyll ut alle felter som er markert i <klamme>

Hei og velkommen til kamp mot Nordstrand IF

Jeg tar kontakt fordi du er satt opp som kontaktperson for en håndkamp som skal spilles mot Nordstrand IF.

Jeg ønsker å orientere om at jeg vil ha rollen som kampvert under kampen.

Som kampvert vil jeg passe på at kampen foregår i tråd med de retningslinjene som vi har i Nordstrand IF for å gjennomføre fotballkamper så lenge det er fare for koronasmitte.

Mine viktigste oppgaver er:

• Å ta imot laget deres når dere ankommer arenaen. Jeg ber om at ansvarlig leder ved ankomst til anlegget så raskt som mulig tar kontakt med meg på <TELEFONNUMMER>, slik at jeg kan geleide laget til riktig bane/garderobe.
  • Å utarbeide en liste med navn på alle som er tilstede under kampen. For å lette dette arbeidet, ber jeg om at ansvarlig leder hos dere har klart en liste over alle spillere, trenere og ledere som deltar på dagens kamp, med kontaktinformasjon. I tillegg vil vi gjerne motta en ferdig liste over navn og kontaktinformasjon på alle de tilskuerne som følger dere fra sidelinjen. Denne listen vil bli oppbevart i 10 dager og vil kun bli brukt til eventuell smittesporing i etterkant.
  • Å passe på at 1-metersregelen overholdes utenfor selve banen

Jeg vil gå med gul vest under hele kampen.

Vi gleder oss til kamp! Ved spørsmål, ta gjerne kontakt.

<Nordstrand IF LAG>

<KAMPVERTENS NAVN>

<KAMPVERTENS TELEFONNUMMER>

Se vår hjemmeside for utfyllende informasjon om Korona

Adressen til våre anlegg er:

Nordstrand idrettspark/Nordstrand Arena: Oberst Rodes vei 79, 1165 Oslo

Hallager kunstgress/Hundejordet: Herregårdsvn 34, 1168 OSLO

Ved parkering Nordstrand Idrettspark/Nordstrand Arena: Bruk gjerne vårt parkeringshus i kjelleren i Nordstrand Arena. Dersom laget ankommer i privat buss, er det muligheter for parkering bak hallen.