Lyn slo ned på Niffen

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.16.01

(NIF-Lyn 5-5) Etter en strålende drøy omgang ledet juniorene 4-1 mot Lyn. Så skåret Lyn fire ganger på ni minutter, før vi berget det ene poenget.

Lyn slo ned på Niffen

Det var ingen som var fornøyd etter den absurde juniorkampen mellom Nordstrand og Lyn. Nordstrand-gutta var klart best lenge, og deppet over hvordan det gikk an å miste det. Da det svartnet for hjemmegutta og gjestene snudde matchen, var også de misfornøyd over å miste poeng til slutt.

For tredje gang på rad slo kaptein Marcus Bjark Magnus Aaløkken gjennom til 1-0 for Nordstrand-juniorene. Samme Magnus la på til 2-0 og et mønsterangrep gjorde at Markus Woldsund - tilbake fra langvarig skade - kunne trille inn 3-0 før halvtimen var passert. Juniorgutta var knallgode og Lyn utspilt.

Så ga vi vekk et dumt straffespark før hvilen, og lot Lyn få føle at det var mulig. Men før fem minutter var spilt av andre omgang satte Simen Strøm inn tremålsledelse igjen, og alt virket rosenrødt for et meget godtgående juniorlag.

Samtidig ble Lyns målvakt skadet, matchen ble stoppet i åtte minutter ekstra pause, og uten reservekeeper på benken ble det utespiller i mål for Lyn. Hva som skjedde med Nordstrand-juniorene da er ikke godt å si. Kanskje glemte de at Lyns ti utespillere fortsatt var i stand til å spille fotball uavhengig av hvem som sto bakerst. I alle fall var intensiteten og presset dårligere, og Lyn fikk lage 2-4. Så smalt det. På ni minutter var det utenkelige skjedd. Lyn ledet 5-4.

Et sjokkert hjemmelag var satt under et enormt mentalt press, og at vi til slutt berget et poeng med Petter Kristiansens overtidsmål føltes som en lettelse.
De siste ti minuttene spilte vi 3-4-3 og fikk valuta gjennom et viktig mål. Likevel var stemningen ikke allverden etterpå.

Nå dreier alt seg om å fullføre den siste kampen før sommerferien på en god måte. Så skal vi si oss godt fornøyd med en vårsesong med masse bra, men også meget variable, prestasjoner. Mot Lyn fikk vi se ytterpunktene!