Infomøte Tor.17/12, sportslig utvalg informerer junior 2/3 om opplegget fremover !

Høsten igang !

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.14.54

Denne Mandagen var det NIF2 som kom best ut av det....

Høsten igang !

NIF2-KFUM2, 6-0
Ryktene tilsier en bra velspilt kamp

NIF1 - Oppsal1, 0-2 (0-2)
Så gikk vi på et tredje tap på rad mot disse Oppsal gutta !!!
NIF startet bra med et par målsjanser, Oppsal mer inn i kampen, "kælkefotball" som ga en rekke målsjanser til gjestene, samt to gavepakker som ble omsatt til mål. Oppsal mest på hugget i slutten av andre.
2. omgang: NIF,  ca. 6-12 pass i snitt for hvert ene Oppsal-oppspill, men kun en målsjanse til NIF, tre til Oppsal.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ØHIL - NIF, 2-8 (0-5)   Adidas 1/8-dels
Det ble som siffrene tilsier, to forskjellige nivå !!
Regner med ØHIL kommer sterkere tilbake senere i serien .

110 Bilder fra ØHIL-NIF (Adidas Cup)

Kamikaze

NIF 1 fikk en drømmestart på sesongen med en sterk 2-0 seier borte mot Asker.

Asker 1 - NIF 1,  0-2  (0-0).
Vi ankom Asker med spenning, etter den flotte oppkjøringen på sensommeren, med kjempebra treningsøkter og en fantastisk cup i Sverige.
Man kan si vi fikk en omgang hver, men målene kom i "feil" omgang !
NIF dominerte 1 omgang og med et (nesten) to-siffret antall målsjanser mot Asker sin ene, skulle vi nok hatt et par (+ et par til !!) mål til pause.

I andre ble det jevnere og vi fikk vårt mål hvor Robin kom opp på venstre, kom forbi forvarer, fikk tid,... til å sette den til side for keep, 1-0.
Så ble det mer og mer kollektiv kollaps i NIF-laget, (ble de nervøse ?, slitne ?), Asker fikk spille, og med sine superaske spisser kom de gjentatte ganger til avslutninger. De vant også de fleste dueller, som vi vant i 1 omgang. Det smalt i stanga og det smalt i tverra. Og Vemund var i slaget med sikkert spill og flotte redninger.
Og da skjedde det som ofte skjer, vi kom til på kontringer, Tormod opp på høyre, la inn, Markus og forsvarer i duell, ball ned foran Daniel som banket den i mål, 2-0.
Og da løsnet det litt for gutta, de "pratet" med hverandre, og klarte å ri omgangen ut til en viktig seier.

En viktig seier mot et lag vi hadde tapt de to siste møtene, kan det ble deres eneste tap i høst !!!!!

NIF3 MED TO STRAKE TAP
NIF3 var laget som hadde scoret og sluppet inn færrest mål i vår divisjon. Det ble ikke bedre etter høstens to første serierunder.

NIF3 – Nordby 0-11 (0-5)
NIF3 gikk på et braktap mot serieleder Nordby. Første 20 minutter var jevnspilt, og begge lag burde hatt uttelling etter å ha spilt seg til store målsjanser.
Den siste timen glemmer vi helt, vi ble regelrett rundspilt av fjorårets førstedivisjonslag. Nordby var klart forsterket fra det laget vi tapte 2-1 for på Nordby i våres.

Lindeberg – NIF3 2-1 (1-0)
Nok et ettmålstap for NIF3. Trøstemål helt på tampen, Chris på hodet etter flott innlegg fra Jacob på venstre kant.

-------------------

I tillegg til serien er vi fortsatt med i Adidas Cup, 1/8-dels som blir spilt mot ØHIL til Søndag. Vinneren møter Bergenslaget Sædalen i 1/4'n.