Damer 3./4.-div helt til topps!

Publisert 01.05.2018 kl.22.26

Jentene avsluttet nok en fin sesong med en sosial topptur til Kolsåstoppen med aktiviteter og grilling.

Damer 3./4.-div helt til topps!

Teamet har i år bestått av 30 jenter i alderen 19-28, hovedtrener, to ass.trenere og en i administrasjonen. I tillegg er noen ute med skade, noen tjener landet, noen er på reise og noen utenbys ifb med studier. Her følger en kort oppsummering av sesongen fra Team K3/K4.

Nordstrand Hummel cup
Vi startet sesongen med vår egen cup og to sølvpokaler i A-sluttspillet, en i klassen 3./4.-divisjon og en klassen 5./6.-divisjon.

AVISserien, 3.divisjon
Her endte vi rett utenfor pallen, på en fjerdeplass. Follo-rekruttene gikk ubeseiret gjennom seriespillet og kronet sesongen med opprykk til 2.divisjon, vi gratulerer. Andreplassen gikk til et meget sterkt Oppegård-lag med mange av landets beste J18-spillere. Tveter knep tredjeplassen to poeng foran oss, vi hadde dem på innbyrdes oppgjør, men det er som kjent poengene som teller. Det er gøy å se at vi kan knive helt i toppen av denne divisjonen.

Regionserien, 4.divisjon
Her havnet vi på en flott andreplass bak suverene Gamle Oslo som kun gikk på ett tap denne sesongen - nemlig mot oss. Vi havnet dermed, som vi har hatt for vane de siste tre årene, på opprykksplass. Men med et lag i 3.divisjon allerede blir det ikke anledning for opprykk, men vi har nivået inne.

Regionscup-gull
Vi hadde to lag med i Regionscupen for 3./4.-divisjonslag. Her røk det ene laget ut i semifinalen mot Tveter, mens det andre tok revansj mot Tveter i finalen og vant 25-23. Vi sørget dermed for Nordstrand eneste Regionscup-bøtte, og attpåtil i gull.

Annet
Vi har rekruttert to trenere til Jenter 2003 og har bidratt med spillere på klubbens 2.divisjons lag. Nå gleder vi oss til Fredrikstad cup i mai og skal forsøke å forsvare 2017-gullet i Bonaqua cup i juni før vi tar en pause og ser frem mot Nordstrand Hummel cup og ny sesong.

Lagside Damer K3/4

Vi gratulerer alle spillere samt trenerteamet Magnus Berg, Knut Græsvik, Glenn Hagbru og Janne Eriksen med en flott sesong!

Heia Nordstrand