Ambisiøse J2000-jenter markerer seg

Sist oppdatert 22.09.2015 kl.10.01

NIFs ambisiøse 2000-jenter har tatt store steg og både 2.plassen i Grensemesterskapet i vinter og finaleplassen i Ski Cup er blitt lagt merke til utenfor klubben vår.

Ambisiøse J2000-jenter markerer seg
Blide nordstrandspillere klare for regional landslagssamling med jenter 00/01

Mange av jentene har vist at de stabilt hevder seg bra i kamper mot de aller beste spillerne i aldersklassen. Bakspillerne Iben Helland Flø og Josefine Jensrud er tatt ut til regional landslagssamling med jenter 00/01, og skal på en dagssamling i Slora flerbrukshall på Strømmen 13. oktober.

Iben var reserve på forrige samling og har vært en del av spillerutviklingsmiljøet (SPU) i regionen i et år. Josefine, som er ett år yngre, er innkalt på samling for første gang.

Også målvakt Mathilde Aanerud og strekspiller Tuva Rilang Kiøsterud har markert seg som ambisiøse spillere, og begge er blitt lagt merke til gjennom solid innsats for klubblaget og på SPU. Mathilde var reserve sammen med Iben på forrige regionale samling, og etter storspill i det siste bør både Mathilde og Tuva være aktuelle for større oppgaver.

Her kan du se hele uttaket.

Vi ønsker jentene er fin opplevelse!