Klubbens strategiarbeid

Publisert 08.12.2015 kl.9.59

Klubbens strategiarbeid

Nordstrand IF er en klubb som vokser fort i antall medlemmer, og vi nærmer oss nå 2000. Aktivitetene er også blitt flere, med triathlon som siste tilskudd. Vi er i sterk posisjon som klubb, en posisjon som vi kan være stolte av og som vi skal ta vare på gjennom videreføring og kontinuitet i det fantastiske arbeidet som legges ned av frivillige og tillitsvalgte.

Visjon og verdier
Visjonen vår: «Flest mulig, lengst mulig, best mulig», skal stå som en ledestjerne i arbeidet vårt, og skal underbygges av verdiene våre; «Respekt, samhold og engasjement». Dette er forankret i styrene i klubben, og ble enstemmig vedtatt i hovedstyret 25. februar 2015.

Flest mulig | Lengst mulig | Best mulig

«Respekt, samhold og engasjement»

Strategisamling
I slutten av oktober i år var styrene og sportslig utvalg for gruppene våre samlet på Kulinarisk Akademi, hvor fokuset var «hvordan kan vi implementere klubbens visjon og verdier ut til hver og en, og samtidig understøtte disse gjennom utvikling av klubbens tilbud og merkevare?» En spennende og åpen, men krevende tilnærming. Opplegget baserte seg på en to-delt workshop, hvor første runde gikk på verdiene våre;

«Hvordan kan klubben sørge for at disse blir synlig for medlemmer, foreldre, samfunnet og styrene? Verdiene skal oppleves i alle kontaktpunkter – hver dag, hver gang!»

Synliggjøring
Forslagene ble mange og gode, og en del av dem vil bli synliggjort i klubbens lokaler, på hjemmeside og på anleggene. Blant tiltakene er blant annet synliggjøring av verdiene på klubbens offisielle materiell, kursing av tillitsvalgte og frivillige, og bevisstgjøring av verdiene gjennom hyppig informasjon.

Det er i etterkant av samlingen satt ned en gruppe som har utarbeidet en aksjonsplan for det videre arbeidet, og om noen føler engasjementet og lysten til å bidra i dette arbeidet er de hjertelig velkommen. Da kan Ole Magnus Skisland kontaktes på [email protected].

Selve arbeidet og videre prosess vil det komme mer informasjon om. Vi håper og ber medlemmer, foresatte, trenere og andre frivillige og tillitsvalgte om å bruke noen få minutter på å lese strategidukumentet under.

strategi_forside

Strategidokumentet vårt finner du også under menyen Visjon og verdier under Om oss.

Her et lite knippe med bilder fra samlingen vår:

strategi_collage