Informasjon Peter Wessel Cup, 20.-22. februar

Publisert 16.02.2015 kl.20.08

Nedenfor finner du informasjon om helgens cup i Larvik

Informasjon Peter Wessel Cup, 20.-22. februar

Peter Wessel Cup er Norges største håndballturnering som har vært arrangert hvert år i Larvik siden 1963. Peter Wessel Cup tar imot de beste lagene i aldersgruppen 12 til 18 år. Per 8. desember 2011 har 50 00 spillere og 5 000 klubber deltatt i Peter Wessel Cupen. Petter Wessel cup har i alle år vært et «uoffisielt NM» for aldersbestemte lag. Og i år er det vår tur! Vår tur til å prøve oss mot de beste håndballspillerne i Norge.

Vårt fokus er å ha det gøy, lære mer håndball og gi ALT vi har i de kampene vi spiller. I vår gruppe (J15) deltar det 40 lag – og vi vil møte igjen mange av de lagene vi har kjempet mot tidligere i seriespill og cuper.  Vi kan love en spennende, krevende og morsom helg i Larvik i februar!

Nedenfor følger en del praktisk og sportslig info om PW cup. Vi oppfordrer foreldre til å ta turen til Bommestadhallen på lørdag og søndag for å heie på jentene – det hjelper alltid med støtte fra tribunen!!

Praktisk informasjon

Hvem er med

Deltakere: Ada, Andrea, Amelia, Aurora TS, Christina, Elise, Ellen, Emilie, Hermine, Marie, Sahra, Stine, Thale og Tuva.

Trenere: Vegar (90617494) og Jørgen (93871204)

Serviceteam: Camilla (98088791) og Gitte (41551955)

Dersom det er noe informasjon, spesielt knyttet til deres datter, som dere ønsker at vi skal vite og ta hensyn til, ta kontakt på telefon.

Avreise tid / sted

Oppmøte fredag 20. februar kl 16.30 på Niffen. Avreise kl. 16.45 – presis!

Hjemreise avhenger av kampoppsett søndag og hvor langt vi kommer. Vi legger ut info på Facebook!

Hvem kjører / sitter på:

Vegar: Jørgen, Thale, Emilie

Gitte: Amelia, Hermine, Camilla

Ole Bjørnar: Elise, Christina, Marie

Fredrik: Tuva, Ada, Stine, Sahra

Hege S: Andrea, Aurora TS, Ellen

Overnattingsskole

Vi skal bo på Hedrum Ungdomsskole, sammen med J14 og G15. Alle lag må sjekke inn laget sitt på Thor Heyerdahl VGS (like ved Arena Larvik) fredag kveld mellom kl. 17:00-22:00

Hedrum ungdomsskole
Vikingveien 7
3274 Larvik

Lørdag spiller vi alle kampene i Bommestadhallen ved Hedrum Barneskole, som ligger 3,7 km unna vår overnattingsskole. Det går buss fra skolen til hallen hver 1 time og 10 minutter (se utdrag av tidtabell nedenfor), og bussen tar 10 minutter.

Ta med

• Liggeunderlag (sjekk at det er tett og husk pumpe hvis oppblåsbar). Det er begrenset plass i klasserommet, så vi ber om at det ikke medbringes dobbelmadrasser med mindre to spillere skal dele en dobbelmadrass.

• Sovepose

• Pysj

• Treningsutstyr = bag til å ha med på kamp, begge drakter, shorts, knebeskyttere, masse sokker, overtrekksdress, ekstra t-skjorter, navnet ball, ute- og innesko, navnet drikkeflaske, fleece el lignende.

• Tøy for fint vær og dårlig vær +”discoantrekk”

• Regn/vindjakke

• Toalettsaker

• Håndkle

• Undertøy og sokker
  • Lommepenger
  • Kr 300 som vil bli brukt til innkjøp av frukt/saft/kjeks etc. som jentene får mellom kampene, i tillegg til felleslunsj lørdag og søndag og pizzabuffet fredag kveld.

Vi ber vi om at det ikke tas med unødvendige verdisaker eller dyre klær.

Mobiltelefon er med på eget ansvar. Men vi oppfordrer jentene til å ta telefonene sine med, slik at de er lette å nå for oss ledsagerforeldre – også i løpet av helgen.

Mat

Bespisning forgår i kantinen på Thor Heyerdahl VGS.

Frokost lørdag: 06.30 - 09.30

Middag lørdag: 15.00 - 18.30

Frokost søndag: 06.30 - 09.30

Middag søndag: 13.00 - 16.00

Lunsj: Av de 300,- som jentene medbringer vil Camilla og Gitte kjøpe inn og lage felleslunsj til alle på laget, når det passer med kampprogrammet, lørdag og søndag.

På fredag bestiller vi fellespizza (betales via de 300,-). Lørdag spiser vi middag på THVGS

Sportslig informasjon

Puljer à fire/fem lag spiller enkel serie, hvorav alle går til sluttspill.
Uavgjorte kamper i sluttspillet avgjøres etter «sudden death-prinsippet». Ingen tidsbegrensning.
Uavgjorte finaler medfører 2 ekstraomganger á 3 minutter, deretter «sudden death-prinsippet».

Kampoppsett lørdag

Vi spiller alle våre kamper i Bommestadhallen lørdag. Kampene spilles 2*12 min.

Kampnr

Lag

Resultat

Bane

21.02 09:15

21.02 09:40

21.02 12:35

21.02 13:00

21.02 16:20

21.02 16:45

Bomm

ALLE lag går til sluttspill søndag. Kampoppsett søndag blir lagt på PW sin hjemmeside.

Hilsen Cupkomiteen!