Info om foreldremøte og sportslig opplegg sesongen 2015/16

Publisert 08.09.2015 kl.22.54

Foreldremøte på Niffen 17. sept. kl 20.30

Info om foreldremøte og sportslig opplegg sesongen 2015/16

Info nedenfor omhandler foreldremøte og sportslig opplegg for inneværende sesong.

Foreldremøte

Det blir foreldremøte 17. september kl. 2030-2200 på Niffen (store sal) om sportslig opplegg for inneværende sesong, samt andre saker. Fint om flest mulig stiller.

Sportslig opplegg sesongen 2015/16

I våres sendte vi ut et infoskriv med nye trenere, samt en grovskisse på hvordan vi trodde at det sportslige opplegget ville bli for sesongen 2015/16. Hovedpunktene her var:

Hovedtrekk sportslige opplegg:

• En satsingsgruppe mot Bring serien bestående av de J99 spillerne som ønsker å legge ned tilstrekkelig innsats, supplert med de J00 spillerne som kvalifiserer for laget. Dette innebærer at Nordstrand vil stille med de spillerne fra J99 og J00 som ønsker å trene for å bli «best mulig». Bring stallen vil være på 15-20 spillere. I kommende sesong vil regionserien på høsten fungere som kvalifisering til Bring, og avhengig av hvilke J99 lag som kvalifiserer seg, vil Bringserien etter jul kunne innebære en del turer for laget.
    • Hvordan ble det: Dette er fortsatt gjeldende og burde nå være velkjent for alle. For å kvalifisere direkte for Bring må man være blant de 3 beste etter seriespill før jul. Det er 3 puljer med kvalifisering for Bring. 4. plassene spiller kvalifisering om 2 siste plasser i Bring. P.t. består Bring gruppen av 15 spillere (12 spillere fra J99 og 3 spillere fra J00).

• En treningsgruppe bestående av de J99 spillere som ønsker å trene noe mindre og resterende J00 spillere.
    • Hvordan ble det: Vi kjører 2 lag, hvor nivå 1 trener mer enn nivå 2 (se oversikt treninger nedenfor). Jentene har selv valgt hvor mye de ønsker å trene / hvilket nivå de ønsker å være med på. Samtrening med J00 er p.t. ikke aktuelt for nivå 2.

• J99 lag 2 vil spille normalt seriespill på nivå 2, som i år.
    • Hvordan ble det: Lag 2 vil ha seriespill på nivå 2 i år, som i fjor.

• Både J99 lag 1 og 2 vil delta på cuper som før. Det er for tidlig å si hvilke cuper vi vil være med på neste sesong. Dette må vi komme tilbake til etter sommerferien, men det er allerede klart at vi vil delta i NIF’s egen Hummel cup.
    • Hvordan ble det: Begge lag har vært med på Slottsfjell cup, Partille og Hummel cup før og etter sommerferien. Vi vil fortsette å være med på cup’er med begge lag. Nivå 1 vil ha et høyere aktivitetsnivå enn nivå 2.

• Det er for tidlig å si hvor mange treninger de 2 J99 treningsgruppene og J00 får sammen og hver for seg. En foreløpig skisse vil være som følger:
  • J99 vil ha en fellestrening for lag 1 og 2.
  • J99 lag 2 vil ha en fellestrening med J00
  • Bring laget vil ha ytterligere fellestreninger og egentrening. Hvor ofte må vi komme tilbake til, men det må påregnes at det er trening de fleste ukedager og helger hvor det ikke er kamp. Med andre ord ikke så stor forskjell fra hvordan det sportslige opplegget har vært i år.
    • Hvordan ble det: Det vil være 2 fellestreninger for nivå 1 og 2 (tirsdag og torsdag). Bring laget vil ha ytterligere treninger med satsning på å bli «Best mulig» sammen med de J00 som kvalifiserer for laget. Se treningsoversikt.

Med andre ord har det sportslige opplegget blitt så tett på som det er mulig å komme med hvordan vi så for oss at det kunne / skulle bli. Det sportslige opplegget bør kunne treffe både de som ønsker å bli «best mulig», samtidig som vi skal fortsette med et sportslig tilbud til de som ønsker å trene noe mindre, men fortsatt være i håndballmiljøet.

Treningsoversikt:

Nivå 1

Nivå 2

Mandag

Fysisk trening etter nærmere beskjed.

Frivillig å være med nivå 1 ved organisert trening.

Tirsdag: Ekeberghallen kl 1630-1800.

Stiller

Onsdag: Bjørnholthallen kl. 1900-2100 med J00.

Stiller

Torsdag: Niffen kl. 1900-2100. Oppvarming 1830-1900.

Stiller

Lørdag Niffen 1400-1600 med J00.

Lørdag/søndag

Kamp / egentrening.

Kamp. Frivillig egentrening hvis ikke kamp.

Alle ferier

Min. 4 egentreninger per uke

Min. 2 egentreninger per uke

Andre temaer:

• Det har vært en god treningssommer for J99 med jevnt over meget god treningsaktivitet. Vi har aldri hatt så høy aktivitet på face siden om trening i sommerferien.
  • Begge J99 lag er med i IØR cup som starter i høst. Øvrige cuper vil vi komme tilbake til.

Trenerteamet er:

• Tor Edvin, hovedtrener J99 og lagleder nivå 1 i kamp.
  • Jørgen, hjelpetrener J99, keepertrener og lagleder nivå 2 i kamp. Er også med på nivå 1 i kamp.
  • Gitte, hjelpetrener J99. Begge lag i kamp.

Mer / ytterligere info på foreldremøte 17. september. Vell møtt!

Tor-Edvin