Sølv i Fredrikstad cup!

Sist oppdatert 09.06.2017 kl.1.06

Ny sølvmedalje i Fredrikstad cup men i år stilte vi i klasse A for 1.-4. divisjonslag.

Sølv i Fredrikstad cup!

Vi detok med ett lag i årets turnering. De to foregåede årene har vi deltatt i klasse B for 5./6. divisjons lag, men vi klatrer jo som kjent oppover i divisjonene så i år deltok vi i klasse A for 1.-4. divisjon.

Vi nyter hverandres selskap. Trivsel utenfor banen hjelper til gode prestasjoner på banen. Vi viser god stigning gjennom hele turneringen, og tar oss noe overraskende helt til finalen. Der leverer vi ikke som ønsket og tapte fullt fortjent mot et bedre lag fra arrangørklubben, Øssia.

Men vi gleder oss over starten på sesongen; Gull i Bonaqua cup og sølv i Fredrikstad cup. Nå går vi for Nordstrand Hummel cup i august.

1lagbilde-ute

Første kamp ble spilt ute på Merkur mot lokale Kråkerøy, heldigvis i oppholdsvær, seier 9-4.

krissa,-emilie

Andre kamp var mot nok et lokalt lag, Skogstrand, som vi slo 11-15. Og da koser vi oss.

1egon

Etter andre og siste innledende kamp lørdag bar det hjem på hotellet og middag på Egon.

frida-og-ida

Søndag ble det en sen frokost, bowling i Sarpsborg og en god lunsj, før det var det klart for siste innledende kamp mot Skedsmo. Den endte med seier 16-12 og vi var klare for kvartfinale mot Furuset kl 21.10.

lagbilde-inne

Og kvartfinalen endte med klar seier 19-11. Takk til Aurora som stilte sporty opp etter en hel dag som dommer, da Malin måtte på legevakten med brudd i en finger. God bedring, Malin.

juble

Like blide etter semifinalen mot Gresvik, vi. Seier 15-18 og klare for vår tredje Fredrikstad cup-finale på tre år.

ida-og-thea

Finalen gikk ikke helt etter planen men vi er stolte over vår egen innsats. God bedring til Krissa som måtte ut tidlig i finalen med brist i to ribben.

Takk for flott innsats, jenter!

Takk også til alle dere trofaste supporterne våre, dere vet hvem dere er, dere er superviktige! Og en ekstra takk til mange fra Jenter 03 som kom og heiet oss til seier i semifinalen!

Pernille, Kaja og Rebekka, ivrige NIF-supportere!