Gull i årets Hummel cup!

Publisert 07.09.2019 kl.19.13

Vi fulgte opp fjorårets finaleseier og sørget for at en ny bøtte av gull ble værende på Nordstrand sist helg.

Gull i årets Hummel cup!

Vi startet med en knepen 19-18 seier over Bækkelaget i første kampen i gruppespillet. Deretter ble det 24-15 over Hønefoss og 16-12 over Raumnes & Årnes.

Med gruppeseier bar det rett til kvartfinale mot Kjelsås, som ble nødt til å kaste inn hådkle pga skader og da ble det semifinale neste på oss. Der ble Gøy slått 21-14 og det var klart for finale mot Oppegård som vi har for vane å møte mot slutten av Hummel cupene. Vi ledet hele kampen, men det stod på et tidspunkt 12-11, men med en "umulig" Ingrid Strømstad i buret, som vartet opp med intet mindre enn fire strafferedninger, ble det til slutt en klar seier 19-12. Vi takker Oppegård for en tøff og fin kamp.

Takk til Mirjam Sevland som sporty stilte opp som nybakt NIF-spiller på et nytt lag på kort varset!

Vi fikk tre toppscorere i turneringen, Gøril Ekholdt, Henriette Moss og Celina Inglingstad, alle tre med 17 mål. Celina ble også kåret til beste spiller i fnalen!

Vi gratulerer også to av lagene fra vår egen innledende gruppe, Hønefoss og Raumnes & Årnes som møttes i B-finalen der Hønefoss vant knepent 21-19.

Vi benytter anledningen til å takke alle lag i seniorklassene for deltakelsen. Med 15 lag i klassen 3./4. divisjon og 19 lag i klassen 5./6. divisjon ble det en flott oppladning mot seriestarten og samtidig en fin mulighet til å bli kjent med noen flere lag enn dem vi møter i seriespillet. Vi håper dere alle tar turen tilbake til neste år turnering.

runddans

Etter at gullet glapp i Fredrikstad cup, var det digg å gå helt til topps i vår egen turnering.

1pokal2

Yess!