Jeanette Røhmer ny hovedtrener for damelaget!

Sist oppdatert 22.09.2019 kl.19.48

Nordstrand Håndball har gleden av å informere om at Jeanette Røhmer ansettes som ny hovedtrener for klubbens damelag i 2. divisjon fra sesongen 2019/2020.

Jeanette Røhmer ny hovedtrener for damelaget!
Foto: Arild Jacobsen/NoBlad

Dagens hovedtrener for laget, Magnus Berg, takker for seg etter to sesonger i sjefsstolen. Det siste halvannet året har Magnus vært hovedtrener for laget som brått og uventet ble overtatt fra BSK i oppkjøringen til sesongen 2017/18. At Magnus nå trekker seg fra hovedtrenerjobben er etter eget ønske og ble meddelt Sportslig Utvalg i starten av mars. Magnus har «et helt liv» i Nordstrand, både som spiller og trener, og ønsker selv å bidra videre i klubben, men med andre oppgaver i tiden som kommer. Vi vil takke Magnus for jobben han har lagt ned og er glade for at han ikke forsvinner ut døra i Nordstrand Arena for godt.

Jeanette har en fortid som spiller i klubben og har de siste årene hatt hovedansvaret for J2002. Hun er utdannet fysioterapeut, har fullført Trener 3 i regi av NHF og er en av få kvinner som i disse dager har kommet med i håndballforbundets Trener 4 utdanning. Vi gleder oss til å se Jeanette bruke av sin egen erfaring som spiller, trener- og fysioterapeututdannelse når hun overtar stafettpinnen fra Magnus ved sesongslutt. Jeanette fullfører som hovedtrener for J2002 ut denne sesongen.

Kjetil Rennesvik fortsetter som assistent for damelaget, og både Jeanette og Kjetil vil ha aktive roller rundt vårt rekruttlag i 3. divisjon og Lerøy-satsning.

Vi ønsker Jeanette og resten av trenerteamet, så vel som spillerne lykke til i resten av sesongen og ikke minst inn i sesongforberedelsene som starter snart.

Spørsmål kan rettes til Sportslig Utvalg ved Per Gunnar Gulliksen og/eller Vegard Holm.