Younes på U17-landslaget

Publisert 16.02.2018 kl.11.09

På vei til treningsleir fikk Younes Amer drømmebeskjeden. Han er tatt ut på U17-landslaget i fotball!

Younes på U17-landslaget
Younes Amer har levert en flott vinter og ble belønnet med landslagsuttak.

Landslagssjef Gunnar Halle har tatt ut 24 spillere til samlingen i Fagernes 26. februar til 2. mars. Nordstrand IF gratulerer Younes så mye! Og er stolte over uttaket.

- Younes jobber hardt på alle treninger, er blitt tydelig mer voksen, og viser også i kamp at han holder et høyt nivå, sier Junior Elite-trener og Sportssjef i Nordstrand Lars Bache.

Det var veldig veldig fortjent at Younes fikk denne sjansen nå. Han ble tatt ut på G16-landslaget i fjor sommer. Men opplevde på verst tenkelige tidspunkt, bare en uke før avreise, å få konstatert kyssesyken. Høstsesongen ble dermed sterkt ødelagt. Men han rakk noen kamper før serieslutt og har brukt vinteren godt. Nå er unggutten helt tilbake der han var og kanskje til og med enda bedre.

G17-landslaget skal spille kamper mot A-lagene til Valdres og Gjøvik/Lyn på samlingen i Valdres storhall.

Younes og resten av resten av Junior Elite-laget til Nordstrand setter seg på flyet til Tyrkia i dag og skal ha treningsleir. Tirsdag møter unggutta russiske Zenit St. Petersburg i kamp i Belek. Der får ikke minst vår nye landslagsspiller brynt seg på enorm motstand. Så kommer han hjem akkurat tidsnok til å få en rolig helg før nye utfordringer venter.

Se NFFs uttak her: