Proff gjennomføring av Junior Elite

Publisert 06.10.2017 kl.10.24

(Nordstrand-Gjelleråsen 10-1) Et påtent juniorlag gjorde kort prosess med bunnlaget på Niffen.

Proff gjennomføring av Junior Elite
Younes Amer er tilbake etter tre måneder på sidelinjen. Tage Haukeberg, Jacob Stubberud og Magnus Aaløkken er glade for det.

Juniorgutta hadde som ventet ingen problemer med å slå fortapte Gjelleråsen på Niffen. Men måten de gjorde det på var gledelig.

Motstanderen har dessverre ikke lag til å spille på interkretsnivå, og temaet før kamp var hvor mye hjemmelaget skulle vinne. Det er en farlig innstilling trenerne gjorde sitt ytterste for å endre på.

Og serielederen gikk ut på banen, satte tempoet og viste den enorme forskjellen det er på nummer 1 og håpløst sisteplasserte Gjelleråsen. Kun tre minutter var spilt da Younes Amer puttet den første ballen i nettet. Etter 27 minutter satte Jacob Stubberud inn nummer 7...

Meget sterkt naturligvis, uansett motstanderkvalitet, og det var også helt ok og ganske naturlig at resten av kampen ikke gikk i samme tempo.

Nordstrand fikk anledning til å hvile spillere som er slitne, skadet og halvskadet. Og enda viktigere var det at Younes Amer og Tormod Simonsen begge fikk solid kamptrening inn mot de to avsluttende rundene etter henholdsvis tre og to måneder på sidelinjen med sykdom og skade.

Younes Amer noterte seg for fire mål. Magnus Aaløkken laget to. Jacob Stubberud, Christian Njøten, Per Stenseth og Ismael Bahij skåret også for hjemmelaget.

To serierunder før slutt leder dermed Nordstrand fortsatt med ett poeng på Lyn før oppgjørene mot Sprint/Jeløy borte og Drøbak/Frogn hjemme.

Som en bonus på toppen gjorde Jr2-laget en strålende opphenting mot sterke Ullern og snudde 0-2 til 3-2 seier denne kvelden. Dermed er utsiktene gode for at andrelaget beholder plassen i 1. divisjon.