Ny stor juniorkveld

Publisert 20.04.2018 kl.10.25

(Bærum-Nordstrand 1-4) Junior Elite har fått en strålende start på sesongen etter opprykket til Interkrets A. I Sandvika ble Bærum satt på plass.

Ny stor juniorkveld
Det ble fire nye mål og tre poeng for et velfungerende Junior Elite mot Bærum.

Junior Elite-gutta har jobbet hardt for å være klare til å spise kirsebær med de store i Interkrets A. Og hvilken start de har fått! Etter premiereseieren over Follo, fulgte de opp borte mot Bærum i går.

Sist Nordstrand-juniorene gjestet Sandvika stadion i toppserien for to år siden ble det 4-0 til hjemmelaget. Denne gangen ble det 4-1 til Nordstrand. Et tegn på hvordan dette Nordstrand-laget har utviklet seg.

Som mot Follo for en uke siden var det en litt tam og preget forsamling Nordstrand-gutter som møtte opp. Første omgang var ikke på det nivået vi vet gutta kan. Men laget jobber - sammen - og det var ikke allverden hjemmelaget skapte heller. Likevel gjorde våre gutter for mange feil, og deltok ikke ordentlig i duellene, og det var ingenting å si på at hjemmelaget tok ledelsen på et fint skudd etter snaue 20 minutter. Først og fremst fordi vi ikke helt var der.

Men effektive Nordstrand utliknet umiddelbart. Bare to minutter senere traff Aleksander Berg Per Stenseth på et frispark, han sendte ballen inn til Jacob Stubberud som nettet fra kort hold. Da fikk gutta den roen de trengte, og selv om det fortsatt lugget litt, så var gjestene med for fullt. Minuttet før pause var det Bærum som gjorde feil. Og den utnyttet Younes Amer med å gå rett på kassa og banke inn halvtidsledelse for de hvite og blå.

I andre omgang var juniorgutta solide. Bærum fikk ikke lov. Et hardtarbeidende Nordstrand tok for seg i duellene, og det bar bud om at dette gikk vår vei. En lekker curl i lengste hjørne fra Tage Haukeberg etter 59, fremspilt av Per Stenseth, satte 3-1 og herfra styrte gutta våre begivenhetene. Subhan Shakoor spilte til sist frem Aleksander Berg i kampens sluttminutter, og en ny stor juniorkveld var et faktum.

Neste uke byr på langtur til Briskeby og et tøft oppgjør borte mot HamKam, deretter venter fire Eliteserie-lag. Så veien er lang og kronglete, men ingen kan ta fra oss de seks poengene som allerede er innkassert.

Øvrige resultater i Interkrets A i går:

Follo-Lillestrøm 0-1

Vålerenga-HamKam 1-0