Lett videre i NM

Publisert 24.05.2019 kl.12.14

(Nordstrand-Holmen 6-0) Junior Elite er klare for 3. NM-runde etter at de viste klasseforskjellen mot 1. divisjonslaget Holmen.

Lett videre i NM
Subhan Shakoor flørter med fotografen etter å ha satt inn 5-0. Mohammed Abbas (nr 3) og Endrias Nikedimos (nr 21) kom også på skåringslisten. Foto: Arild Jacobsen, Nordstrand Blad

NM-kampen mot Holmen på Niffen ble til slutt en godt gjennomført transportetappe for Junior Elite-gutta. Batu satte 1-0 etter et kvarters spill, og da gjestene fra 1. divisjon var godt mørnet etter en time rullet ballene i mål for juniorgutta våre. Gøyalest av alt var at de tok fram storspillet den siste halvtimen og regelrett rundspilte gjestene.

Før det hadde laget opptrådt profesjonelt og konsentrert og aldri gitt gjestene muligheter. Offensivt lugget det litt for gutta i dag også, men den siste halvtimen var det meget gledelig angrepsfotball som ble vist fram.

Seks ulike målskårere er kanskje det beste beviset på at det var lagspill som lå bak de til tider lekre angrepene som ble produsert. Og da hang ikke gjestene med i det hele tatt.

Foruten Batu var det Endrias Nikedimos, Marius Johnsrud, Tage Haukeberg, Subhan Shakoor og Mohammed Abbas som fikk gleden av å kjenne nettsus denne kvelden.

I første runde var det et juniorlag på fullstendig krabbegir som tok seg videre mot Selbak. Denne gangen var prestasjonen mot en antatt svakere motstander langt bedre. Og nå venter vi spent på hvem som blir trukket opp av hatten i fotballforbundet som motstander i 3. runde. De fleste med hjerte for Junior Elite husker nok fortsatt den episke kampen i 3. runde i fjor, da Tromsø ble slått 5-4 på Niffen. Kampen spilles etter planen 27. juni.

Den siste måneden før sommeren blir spennende og tøff for juniorlaget, som også skal ut i seriekamper mot Lillestrøm, Vålerenga og Sarpsborg 08 i denne perioden.

Les hva Nordstrand Blad skriver om kampen.

Se alle resultatene fra 2. NM-runde.