Kriget hjem nye poeng

Publisert 31.08.2018 kl.9.44

(Nordstrand-HamKam 4-1) Et ungt og urutinert Junior Elite la ned et skikkelig grovarbeid og nedkjempet HamKam på Niffen.

Kriget hjem nye poeng
Rasmus Eggen Vinge er en av mange "nye" Junior Elite-gutter som viser at de tar steg og kan vinne fotballkamper på høyt nivå.

Et svært ungt og urutinert Junior Elite-lag kriget inn fire mål og tok en ny seier i Interkrets A da HamKam tok turen fra Hedmarken.

Finspillet skal juniorgutta ikke skryte på seg denne kvelden. Men du verden for en arbeidsinnsats. Og det var en rad nye neste-generasjons junior elite-spillere som viste at de har det i seg.

For:

Både Oliver Carlmar Bøifot og Henrik Tangen spilte sine aller første minutter Interkrets A-fotball. Tilsammen var fem spillere født 02 på banen denne kvelden.

David Andersen og Fredrik Hægermark spilte fra start for aller første gang. David som en solid back i et lag som nekter å slippe inn mål. Fredrik skåret - med hodet - den viktige 2-0 skåringen i sin første opptreden.

Og i denne sammenheng "rutinerte" gutter som Bjørn Martin Kristensen og Rasmus Eggen Vinge viste at de har tatt til seg hva som behøves på aller høyeste nivå - begge spilte bare sin tredje kamp fra start og la ned en manns jobb sin unge alder til tross.

Med toppskårer Younes Amer ute med tre gule kort, to halvskadde forsvarsspillere og med farvel til mange av de rutinerte i sommerpausen, så måtte bare de nye trå til.

Etter 13 minutter gjorde Bjørn akkurat det han får skryt for på G16-nivå, hamret til ballen som bare Van Basten og Kristensen kan, keeper fikk naturligvis kjempetrøbbel med skuddet, og banens beste Tage Haukeberg styrte inn returen.

Da Fredrik nikket inn 2-0 var det litt mot spillets gang, men et lag som jobber så hardt og samtidig er i stand til å lage fire mål, er vonde å slå. HamKam fikk sette en redusering på straffe med førsteomgangens siste spark på ballen, men Tage laget 3-1 på kveldens fineste angrep fra hjemmelaget, og alltid dedikerte Christian Njøten punkterte med 4-1 like etter cirka 20 minutter ut i den andre omgangen.

Det skal innrømmes at det ikke-samspilte Nordstrand-laget både slet med relasjonene i angrep, og ikke opptrådte like solide defensivt som vi er vant til å se. Men når både viljen til og forståelsen for hva som kreves er tilstede, kan "Nye Nordstrand" gå framtida lyst i møte.

Øvrige resultater Interkrets A 10. serierunde:

Bærum-Lillestrøm 0-0

Follo-Sarpsborg 08 0-0