Drama i Fredrikstad

Publisert 30.09.2019 kl.12.20

(FFK-Nordstrand 2-2) Dommertabber, selvmål og overtidsmål var bare noe av det som rammet Junior Elite da de delte poengene borte mot FFK.

Drama i Fredrikstad
Bjørn Martin Kristensen var involvert i mye i Fredrikstad.

Bare det å få spilt kampen mot Fredrikstad bød på store problemer. Det voldsomme regnværet satte byen under vann, og like før avreise onsdag kom beskjeden om at kampen måtte avlyses. Tre dager senere forsøkte Fredrikstad og Nordstrand igjen å avvikle oppgjøret, men regnet startet opp igjen. Denne gang slapp man heldigvis unna med å bytte bane.

Og på Torp stadion dundret både hjemmelaget og vår egen Henrik Tangen ballen i metallet før fem minutter var spilt. Rock n roll-fotballen fortsatte helt til alle heseblesende satt i garderoben etter kamp.

Bjørn Martin Kristensen hamret inn 1-0 på lekkert vis for gjestene, som også demmet meget godt opp for et sterkt FFK-mannskap som styrte kampen. Men når hjemmelaget ikke klarte å skåre, tok dommeren saken i egne hender i minuttene før hvilen. Hands og straffespark, men fortsatt vet ingen hvem som har tatt ballen med hendene.

Etter pause presterte FFK et selvmål av de helt sjeldne da midtstopperen sleivet ballen i været, den ble tatt av vinden og lurte keeperen, som fumlet den inn i eget mål. Vi må ha lov å si vi var litt heldige der. Ingen Nordstrand-gutter kan egentlig få godkjent noen assist.

Hjemmelaget fortsatte å presse på, men utlikningen kom aldri. Før et overfall på midtstopper Sander Sønsterud sendte både han og ballen i mål på overtid. Protestene hjalp lite. Det var blåst 2-2. Og som ikke det var nok klarte begge lag å vaske fram en alene-med-keeper situasjon etter dette igjen, men da var det slutt på dramatikken og begge keeperne reddet. Bjørn Martin var mannen bak vår overtidssjanse, og fikk også et gult kort mot slutten, som gjør at toppskåreren vår dessverre ikke spiller mot serieleder Lillestrøm neste uke.