Årets målfest

Publisert 23.09.2016 kl.10.44

(Nordstrand-Gjelleråsen 14-0) Junior elite satte skåringsrekord i interkrets da stakkars Gjelleråsen var på besøk.

Årets målfest
Også mot bunnlaget opererte elitejuniorene dønn proft. Og da ble det mye å juble for.

Med sesongens største seier i interkretsserien fortsatte Nordstrand-juniorene å vise klasse. Dessverre har det blitt mange nedturer for Gjelleråsen i årets sesong. Men Nordstrand-gutta kunne ikke bry seg om det stakkars bortelaget på Niffen. Det var egen prestasjon de var opptatt av.

- Det er morsommere å vinne 2-0 borte mot HamKam enn 14-0 hjemme mot Gjelleråsen. Men gutta skal ha all ære av hvor proffe de var, sier Nordstrand-trener Lars Richard Bache.

Det er lett å senke seg når motstanderen ikke henger med. Men samtlige 18 som var innpå tok kampen på alvor, og da gikk det som det gikk. De fleste har knust gårsdagens gjester, men det er faktisk ingen som har skåret flere på dem enn det våre gutter gjorde.

Yngvar Bonde satte standarden da han nettet allerede etter to minutter. Marouane Mounji fulgte opp med 2-0 etter fem. Til pause sto det 5-0. Etter pause brukte gutta bare 13 minutter (!) på å doble resultatet. Til slutt sto vi der med 14. Magnus Aaløkken er tre runder før slutt toppskårer i interkrets. Fem nye mål i går på 18-åringen. Unge Younes Amer (født 2001) laget to, det samme gjorde kaptein Jakob Kollandsrud. Og foruten de nevnte kom også Henrik Solbakke og Per Stenseth på skåringslista. For dem som savner en goal til, var det en Gjelleråsen-forsvarer som satte kula bak egen målvakt.

Nordstrand viste seg nok en gang som et lag som holder god interkrets-standard. På de 13 siste seriekampene er det blitt 26 poeng. Det gir meget pene 2 i snitt. Det er synd at starten av sesongen ble preget av litt manglende rutine på nivået og svært knapp poengfangst, men det aller viktigste er den utviklingen disse gutta har gjort dette året.