Treningstider: Tirsdag 19.00, torsdag 19.00, søndag 14.00 - alle på Niffen

Sesongstart 7-er mot Grei 21.04.

Publisert 22.04.2015 kl.0.17

Sesongstart 7-er mot Grei 21.04.

Så var dagen kommet, serieåpning i 7'er serien.

Været var nok en gang med oss, og somen hadde tydeligvis ikke fått nok av god fotball og var klar for å se mer Nordstrand magi, når vi tok imot Grei på Hallagern.

Vi startet med en hyggelig markering av seriestart med grilling og litt sosial hygge.

Vi gjennomfører en god taktikk prat selvom enkelte her må jobbe litt ekstra med egen konsentrasjon og fokus.

Kampen starter med at Grei presser oss tilbake, vi bruker litt tid på å komme oss ut av startgropen. Det blir noen halvfarligheter fra Grei før vi skjønner at kampen er i gang og klarer å løfte oss litt.

Store deler av første omgang blir vi litt for upresise og oppjaget. Litt for mange baller med dårlig adresse samtidig som vi står litt på hæla.

Sovner litt foran eget mål ved et par anledninger og ligger under 0-1 til pause.

Har en god pause prat hvor vi får bevistgjort problemer og minnet om hva vi skal gjøre. Alle er enige om å brette opp ermene og gjøre en jobb.

2 omgangen er en bedre oppvisning fra oss, her ser vi igjen mye mer av det vi trener på med ro i spillet, bedre passninger og flyten i laget kommer mer og mer frem. Vi tørr å holde i ball og spille smartere. Samtidig er det alltid ting som kan forbedres, og som jeg sa etter kampen må vi bli flinkere til å orientere oss og gjøre valgene kjappere... vi er litt for ofte litt for sene. Men det kommer!

En tellefeil i forvar fører til at Grei for lov til å stange inn 0-2 midtvei i omgangen. Men etter det klarer vi å løfte oss, skaper et par store sjanser uten å få uttelling. Men så med 5 minutter igjen på klokka og alene med Keeper gjør Camilla alt rett. Stille og rolig setter hun ballen utagbart ned i høyre hjørne for keeper og tenner et nytt håp om poeng.

Desverre er tiden for knapp og Grei for gode til at vi får flere store sjanser så kampen ebber ut til 1-2 tap.

Alltid kjedelig å tape, men flere som viser at de er på vei, samtidig er det viktig å minne hverandre på fokus, og alltid være innstilt på å gi 100%

Det er mye positivt spesielt i 2 omgang med tanke på hva vi trener på!

Mål fikk vi jo også i dag og det kom slik:

1-2 Camilla (Sofia?)

Vi kjører kåring og utdeling av stjerner på 7'er kamper også, og i dag gikk stjernene til:

*** Camilla

** Martine

* Aurora

Takk for kampen jenter.

Nå må vi fortsette å jobbe godt og vise at vi vil, pushe hverandre og ta plasser.

2 treninger igjen denne uken, før 7'er cup på lørdag og tøff bortekamp mot Holmlia på søndag.

Her er det viktig at alle har med seg rett innstilling og fokus så har vi alle muligheter til å stå igjen med 3 poeng.

Troppen til søndagens kamp kommer etter trening i morgen.

Vi et: Et lag

Vi er: En klubb