Treningstider: Tirsdag 19.00, torsdag 19.00, søndag 14.00 - alle på Niffen

Kamprefererat Holmen-NIF (7`er) 26.05.15

Publisert 27.05.2015 kl.1.26

Kamprefererat Holmen-NIF (7`er) 26.05.15
En ny tirsdag og ny tur til vestsiden av Oslofjorden.

Denne kvelden gikk turen til Holmen for å forsøke å pynte på den flotte borte formen vår.

Vi er ivrige etter å rette opp feilene fra forrige kamp, og merker at fokuset vårt er veldig bra under taktikk pratrn. Vi får en god inngang til kampen i kveld.

I dag er vi med fra første spark på ballen.

vi jobber og kriger. Lar ikke Holmen få lov til å sette spill.

helt klart en kjempe forbedring fra starten på forrige kamp.

Spillet bølger frem og tilbake, og Holmen er ikke ufarlige selv om vi har et lite spillmessig overtak i 1. Omgang.

Vi blir stående litt å stange mot mål før vi klarer å ta en fortjent ledelse etter halvspilt 1. Omgang.

fortsetter å produsere sjanser og får til mer og mer av spillet vi jobber med utover.

men rett før pause får vi en kjempe påminnelse om hvor viktig det er å holde fokuset hele veien, litt slurv og ubeslutsomhet gjør at Holmen får utligne og vi går til pause på 1-1.

I pausen er alle innstilt på at vi skal klare det her, vi skal ut, ta tak i kampen og avgjøre til vår favør. Vi vil ha 3 poeng i kveld.

2 omgangen starter litt som første, vi tar krigen.

men enda flere gode bevegelser, og ikke minst lar vi ballen gå mer mellom spillere.

når vi får frispark på 18 meter er det duket for høyre foten til Emilia. Fortjent 1-2 ledelse 10 minutter ut i omgangen.

etter dette må Holmen frem for å jage mål, og vi får litt større rom å spille på. Nå ser vi igjen mye fra treningsfeltet. Etter 20 minutter kommer dagens angrep. AK i mål setter i gang kort på Hanna, Hanna  tar med seg Emilia på høyre, Emilia går forbi back og legger inn til Mimmi som på 2 touch blåser ballen forbi en sjanseløs keeper. Fantastisk spill jenter!

Herfra og inn handler det bare om å få med seg seieren, vi står godt som lag og ror inn noen litt små hektiske slutt minutter til en fortjent 1-3 seier.

GRATULERER.

Det vi viser i dag er mange skritt i riktig rettning, vi har en plan og den jobber alle for å gjennomføre. Mer enn godkjent av alle i kveld.

Ny historie skriver vi også i dag. 3 strake seire på bortebane. Nå er neste utfordring å vinne på hjemmebane.

Når vi jobber for hverandre som vi gjør i dag, og ikke minst prater og hjelper hverandre da er vi gode.

Det kom noen mål i kveld, og de kom sånn her:

0-1 Emilia

1-2 Emilia

1-3 Mimmi (Emilia)

Også i dag skal vi dele ut noen stjerner, og jeg synes det er mange gode prestasjoner fra flere (alle) i dag, men valget falt til slutt på:

*** Hennie

** Rachel

* Vilde

Bra jobbet av alle sammen i kveld!

Selv om vi var langt utenfor bygrensen i kveld samlet det seg en fin supporter gjeng på sidelinjen og de var med på å løfte jentene våre frem til et godt resultat.

Tusen takk for støtten fra siden, og ønsker dere velkommen til neste kamp hvor vi skal skrive ny historie med første 3 poenger på hjemmebane.

Nå begynner sesongen å sette seg jenter, og vi har kommet en lang vei siden februar. 9 poeng på 6 kamper, og fortsatt veldig mye god fotball i vente.

Det er (har alltid vært) gøy å jobbe med dere, så fortsett å spre glede, entusiasme og treningsiver så skal vi fortsette å skape historie sammen.

Vær stolt av det vi presterer,  vær stolt av dere selv og laget. Dette fortjener dere alle sammen.

Gleder meg til neste trening og kamper.

Vi er: Et lag

Vi er: En klubb