Til helgen reiser vi til Arvika cup, og her er informasjon om turopplegget.
Vi er en stor gjeng foreldre som skal gjøre vårt beste for at akkurat ditt barn og hele årgangen skal få en super opplevelse av sin første «reise bort-cup».
All informasjon som er tilgjengelig legges også ut her på hjemmesiden til G05. Sett deg godt inn i informasjonen. Det er litt ekstra logistikk rundt kjøring, så les nøye gjennom siste fane på excel-arket sendt ut på epost (web-redaktør har ikke funnet ut hvordan det linkes til dokument, derfor ligger ikke excel-arket på hjemmesiden ennå). Ta kontakt i god tid med den som skal kjøre din sønn og gjør avtale om kjøretidspunkt, henting osv.
Ellers henstiller vi alle om å snakke litt med din sønn vedrørende cupen. Temaer:
- Betydningen av å gi beskjeder til lederne om det er noe som plager din sønn– hjemlengsel, skader, sykdom, mistede gjenstander, ubehagelige opplevelser ea
- Betydningen av å gi tydelig beskjed til lederne og få tillatelse dersom man har planer om å forlate gruppen / laget (leke utendørs, gå i butikken osv)
- Betydningen av å ta del i det sosiale, være venner med alle, stå opp for hverandre, ikke erte/mobbe/utestenge noen (hverken fra eget lag / årgang eller noen andre)
- Betydningen av å lytte til – og respektere ledere, arrangører – og rette seg etter alle beskjeder og instruksjon som gis
Det er også viktig selvsagt, at foreldre/foresatte er tilgjengelige på telefon gjennom helgen i tilfelle vi av en eller annen årsak må komme i kontakt med dere. For sikkerhets skyld bør dere ha en plan for hvordan dere kan komme til Arvika ila helgen dersom – mot formodning – noe alvorlig skulle skje.
Vi tar sikte på at dette skal bli en positiv opplevelse for ALLE involverte og da er det viktig å forene alle gode krefter for å få dette til. Hensikten er å samle ÅRGANGEN, bygge enda bedre vennskap på tvers av skole, klasse, nabolag og den faste kompisgjengen. Det vil gagne oss i årene fremover!
Her kommer administrativ informasjon:
Vi må være beredt til å spille fra og med kl 08.00 fredag 16. juni, så avreise vil skje torsdag 15. ettermiddag/kveld.
Det er 39 gutter og 14 trenere/voksne som reiser til Arvika i år. Vi tror og håper at dette blir en god opplevelse for alle sammen! Dette er et årgangsprosjekt, der det er en like stor sosial, som sportslig agenda. Det betyr at vi ønsker at hele gjengen er mest mulig sammen på fritiden, at vi skal se på hverandres kamper så langt det går, og at måltider om mulig spises samtidig for alle.
Hjemmesiden for cupen finner dere her: http://www.procup.se/cup/30164.htm
Transport:
Heldigvis er det mange som meldte at de kunne hjelpe til med kjøring da vi spurte. Dermed har vi nok sjåfører både fra Oslo og hjem igjen, samt lokal transport i Arvika. Avreisetid og oppmøtested avtaler dere selv med den gutten deres skal sitte på med (se liste sendt ut på epost til alle), men utgangspunktet er at vi tar sikte på avreise fra Nordstrandsområdet ca kl 16.00. Vi har mye å gjøre i Arvika ankomstkvelden, så alle må ha poden klar fra dette tidspunktet.
Gutta må spise middag før avreise. Ta med matpakke og drikke til kveldsmat i Arvika.
Også hjemreise avtales direkte med sjåføren.
NB! IKKE ta med din egen gutt hjem i egen bil, med mindre dette er tydelig avtalt med sjåføren som er satt opp! Ta heller ikke med din egen gutt ut på «tur» i Arvika uten at dette er eksplisitt meddelt til en av de ansvarlige for laget!
Vi vet ikke når gutta kommer hjem på søndag, det spørs hvor langt hvert enkelt lag kommer i sluttspillet. Vi håper selvsagt at så mange som mulig av foreldrene har mulighet til å komme og heie. Dette er en cup med sluttspill, og vi trenger heiarop og support! Det går fint an å ta en dagstur om man ikke har ordnet seg overnatting.
Til dere som kjører gutta: Drivstoff/kjøregodtgjørelse blir dekket av lagkassa. Send en e-post til [email protected] med kontonummer, så overfører han penger.
Søke fri fra skole:
Pga tidlige kamper må gutta ta fri fra skolen fredag 16. juni. Dette må hver enkelt familie ta med “sin” kontaktlærer.
Overnatting:
Vi har blitt tildelt bosted; Taserud, som jeg mener ligger her: https://www.google.no/maps/search/taserud+skolan+arvika/@59.663079,12.5786492,14z
NB: På skolen/i fritiden er det foreldrene som overnatter sammen med gutta som har ansvaret (trenere har ansvar ifm kamper og på banene).. Hvem dette er, finner dere på laglisten i excel-arket alle skal ha fått tilsendt. Noter deres telefonnummer for sikkerhets skyld, og sørg for å være tilgjengelige på telefon gjennom helgen.
Måltider:
Alle barna og trenerne får utdelt et B-band. Da er 3 måltider (frokost, lunsj og middag) pr dag inkludert i prisen. Alle måltidene serveres en skole (som pt heller ikke er klar) og vi påser at alle gutta kommer til alle måltider.
Åpningstider i matsalen:
Frokost: 06.30-09.00
Lunsj: 10.30-14.30
Middag: 15.30-19.30
Pakkeliste:
- Liggeunderlag, ingen brede dobbeltmadrasser eller oppblåsbare senger (underlag kan ikke være bredere enn 90 cm pga plassen)
- Sovepose og pute (laken)
- Håndkle / såpe / shampo/tannbørste osv.
- Skiftetøy og varm fleece eller lignende
- Badeshorts
- Mange sokkepar (flere Nordstrandstrømper) og T-trøyer
- Nordstrand overtrekksdress
- Regnjakke
- Superundertøy (sjekk værmelding)
- Ekstra par med sko
- Fotballsko, leggbeskyttere, strømper, nordstrand-shorts, drakt og bortedrakt, drikkeflaske
- Medisiner. Er greit om vi voksne får beskjed om medisinering, hvis det er noe vi skal hjelpe barnet med. Ta da kontakt med en av de voksne som skal være med.
- Kortstokk, spill etc.
Klær etter værmelding, men pakk så lett og komprimert som mulig, både av plasshensyn og for å være sikre på at det meste kommer med hjem.
Husk å merke alle klær og ting som er med!
Elektroniske «duppedingser»
Mobiltelefon: ok
IPAD/nettbrett: nei
Skateboard / classywalk el tilsv: nei
Lommepenger:
Max 450 svenske kroner.
Følg kampene:
Kampene kan følges på nettet. Gå inn på http://www.procup.se/cup/30164.htm
Der finner man mye informasjon om cupen, inkludert kampresultater. Du finner linker til dette litt nede på startsiden.
Sosial “happening”:
Vi tar sikte på en felles pizzakveld fredag. Litt væravhengig, men vi satser på take-out og piknik i nærheten av skolen. Lørdag er det disco i regi av arrangøren. Vi sjekker dette arrangementet litt nærmere og vurderer om vi tilbyr dette til gutta (avhenger av opplegg, alder på deltakere flest osv)
Laginndeling og kampoppsett:
Alle kampene spilles på ulike gressbaner i gangavstand fra Viks idrettsplass. Alle lag spiller først innledende kamper, så går alle videre til A, B eller C sluttspill. Sluttspill vil spilles på lørdag ettermiddag og søndag. Vi skal spille med 7 spillere på banen.
Vi legger ut link til kampprogrammet for alle lagene på våre Facebook-sider så fort dette er klart.
Da håper vi at alle får mange flotte opplevelser i Arvika, og vi håper at mange tar seg tid til å komme og heie fram spillerne våre!
Sportslig hilsen fra alle «Transport, logistikk og trenerkomiteen» i NIF 2005