Infomøte Tor.17/12, sportslig utvalg informerer junior 2/3 om opplegget fremover !

NIF3 med sterk serieåpning

Sist oppdatert 24.06.2014 kl.13.58

Da fulgte NIF3 opp årets serieåpning med seier borte mot Kolbotn2.
For all del, ikke glem kakeinfo, se forrige nyhet !

NIF3 med sterk serieåpning

SERIEPREMIERE MED ET BRAK!

Kolbotn2 - NIF3 2-3 (1-0)

Endelig seriespill

En vinter med treningskamper og cuper av ymse utbytte er over. Fra i dag var 2x 40 minutter og kampen om tre poeng som gjaldt. NIF3 åpnet med kamp mot Kolbotn2 på Sofiemyr kunstgress – med TV2 på sidelinja.

Treg start

Første omgang var en innsatsmessig begredelig affære. Lagleder Trond oppsummerte omgangen med to gode gjennomspill og en avslutning på mål, samt at laget som helhet manglet både innsats og bevegelse. Enkelte stod tidvis nesten stille, gjenvinning av ball var helt fraværende.

Frisk andreomgang

Med 0-1 i sekken, enkelte hengehoder og slitne ben ble Brendan Rodvang og David Wenger tilkalt. De krydret guttas tilværelse noen minutter, og det utgjorde forskjellen. Allerede etter fire minutter ut i andre omgang reduserer av Philip K etter et innspill fra venstre kant. Kort tid etter kom kampens prestasjon når Håkon spiller frem August (2000) på hjørnet av 16 meter, som runder backen og skyter ballen i mål på volley. Lekkert! En liten halvtime ut i omgangen scorer Philip K igjen, og stillingen er 1-3. Kolbotn2 scorer tre minutter før slutt. Et par taktiske bytter senere blåser kampens gode dommer av kampen, og årets første tre poenger er i boks.

Gutta på laget

Kaptein Ulrik ledet sine tropper med glans. Med seg på midtstopperplass hadde han en bunnsolid Martin. Hardtarbeidende spillere som Håkon og August (2000) på midtbanen fikk til mye i kveld. Philip Aa, Truls og Goman (2000) var trygghetene selv. Jacob og Henrik på kantene var offensive og gode med mange gode initiativ. Med Philip K på topp og to fine mål, Mathias som glimtet til på midtbanen og en solid sisteskanse i Mats Kristian, blir dette et lag som kommer til å høste mange poeng fremover.

Trond